Participació en el Premi Poincaré

El passat dilluns 29 de juny es va lliurar telemàticament el Premi Poincaré de la UPC on s’havia presentat el treball de recerca  “La magia de les matemàtiques” de la nostra alumna Anna Torres Saurí de 2n de batxillerat. Encara que no ha rebut cap premi, volem felicitar-la igualment per participar en aquesta convocatòria on s’han presentat 65 treballs de 61 centres educatius de tota Catalunya.

El Premi Poincaré té el seu origen el curs 2003/04, en què es va commemorar el 150è aniversari del naixement del matemàtic francès Jules Henri Poincaré.  En aquell moment, la Facultat de Matemàtiques i Estadística va convocar per primer cop el Premi Poincaré al millor treball de recerca de batxillerat. El balanç de la primera edició del premi va ser tan positiu, quantitativament i qualitativament, que el jurat va acordar demanar a l’FME la convocatòria anual del Premi Poincaré.

Cada any l’FME convoca el Premi Poincaré amb dos objectius principals: d’una banda, fomentar l’interès dels estudiants de secundària per les matemàtiques i l’estadística; de l’altra, incentivar la tasca educativa en aquestes àrees de coneixement que es porta a terme en els centres de secundària.

Esperem que més alumnes s’animin a tractar temes matemàtics en els seus treballs de recerca. Aquí teniu un bon exemple:

Treball: La màgia de les matemàtiques

Autora: Anna Torres Saurí.

Tutora :Juani Galindo.