Ens visiten les escoles de primària i creem l’arbre de les emocions

A finals del mes de maig vam rebre la visita de l’alumnat de 6è de les tres escoles de Calonge i Sant Antoni: Pere Roselló, Llevantí de Mar i La Sínia. Vam rebre els nois i noies de 6è a l’aula polivalent de l’institut i allí es van trobar amb companys de la seva escola que ara fan 1r d’ESO i que els van explicar, mitjançant una presentació, tot allò que van considerar que necessitaven saber els seus companys i futurs alumnes de l’institut. Vam parlar de les pors del canvi a l’ESO, de la diversitat de professorat i alumnat que es trobaran, de les dimensions de l’institut, dels treballs de síntesi, dels projectes, etc. A més a més, els nois i noies de 6è van poder fer totes les preguntes que tenien al cap: com es fan les llistes dels grups classe, com serà el primer dia a l’institut, què passa amb els mòbils, com funciona la disciplina a l’institut, etc. Tot plegat va ser molt enriquidor i va servir per alleugerir tensions i transmetre el màxim de tranquil·litat de cara al canvi de centre i d’etapa educativa del curs vinent.

Després se’ls van repartir unes fulles de cartolina, elaborades per l’alumnat de l’aula d’acollida, per tal que hi escrivissin una paraula o una emoció que els despertava el canvi de centre del proper curs. També se’ls va repartir una pinça perquè hi posessin el seu nom si volien. Un cop fet això, van fer una petita visita a l’institut i van penjar amb les seves tutores les fulles amb els seus sentiments i expectatives a l’arbre de les emocions que havíem construït a l’entrada de l’institut.