Els estudiants de Comunicació audiovisual visiten Ràdio Palamós

El grup de l'optativa de Comunicació audiovisual del centre
L’alumnat de batxillerat visita l’emissora. Foto: Ràdio Palamós

Els alumnes de 1r de Batxillerat de l’assignatura optativa de Comunicació audiovisual han visitat aquest dimecres les instal·lacions de Ràdio Palamós per reforçar l’aprenentatge i continguts de la matèria. En el recorregut per l’equipament municipal han pogut veure el funcionament de l’emissora, que cobreix informativament els nuclis de Palamós i de Sant Joan, de Calonge i de Sant Antoni, i de Vall-llobrega. A més, han pogut veure la gravació d’una entrevista.

Un cop a les instal·lacions, que se situen al c. Orient de la vila palamosina, el grup s’ha repartit en dues meitats. Una primera ha pogut seguir les explicacions de Manel Cerdà, director de la ràdio. L’emissora de Palamós té 40 anys d’història i la van crear estudiants, essent el seu primer nom Ràdio estudiantil de Palamós. També ha explicat els continguts disponibles al portal web, que actua com un gestor que recopila continguts informatius i d’àudio de fa més d’una vintena d’anys; aquesta hemeroteca és una eina que podria ser d’utilitat per a l’elaboració dels Treballs de Recerca (TdR). Cerdà ha diferenciat entre emissores comercials i públiques, i ha posat èmfasi en la funció de servei públic d’aquestes últimes i, per això, explicava que s’aprova un Pla de programació cada quatre anys on s’hi diu: «l’emissora municipal -propietat de l’ajuntament- ha de fer aquest tipus de programes, amb aquest percentatge, i això ens ha de costar aquests diners». Mentrestant, l’altre grup rebia informació del tècnic Abel Espinosa sobre els equips, com funcionen, les freqüències, i podia experimentar com és parlar per la ràdio, així com la necessitat fonamental de parlar sempre amb un guió.

El grup està treballant en l’elaboració d’un espai de ràdio d’uns 20 minuts de durada, que estan ultimant, durant aquest primer trimestre de curs. Els dos grups han pogut veure també com el periodista Jordi Rodríguez feia una entrevista a la regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós, Maria Puig Ferrer, gravada des del control tècnic per Yolanda Aguilar.

Un dels dos grups d'alumnes durant la visita
Un dels dos grups d’alumnes durant la visita. Foto: I.C.
Un dels dos grups d'alumnes durant la visita
Un dels dos grups d’alumnes durant la visita. Foto: I.C.
La sala de control i un grup d'alumnes a l'altra banda de la 'peixera'
La sala de control i, a l’altra banda, un grup d’alumnes de l’INS Puig Cargol. Foto: I.C.