‘Quina és la teva paraula preferida en català?’ és a la pregunta que l’alumnat de l’Aula d’Acollida de l’INS Pla de l’Estany ha respost en un vídeo per participar en les jornades ‘M’agrada el català’, que organitza l’Escola d’Adults de Banyoles. L’audiovisual es va projectar el passat 14 de maig en un acte que va aplegar totes les aules d’acollida dels instituts de Banyoles. A banda de la projecció del vídeo, cada centre –també el CFA Pla de l’Estany, amfitrió de la trobada– va preparar un Kahoot!, amb preguntes relacionades amb la llengua i la cultura catalanes. Tots els participants les van respondre a la sala de la cúpula de l’escola d’adults.
‘Amics’, ‘Bon dia’ i ‘T’estimo’ són algunes de les expressions que van triar els alumnes, que estan treballant a l’Aula d’Acollida per aprendre català. A banda de dir quina paraula els agrada més, al vídeo els estudiants també expliquen com es diu la mateixa paraula en l’idioma que es parla als seus països d’origen.
Us convidem a veure el vídeo:
Les jornades ‘Magrada el català’ es van celebrar del 12 al 15 de maig a Banyoles. Van consistir en una desena d’activitats amb la participació de diferents centres educatius de primària i secundària de Banyoles, que van incloure tallers, presentacions de llibres, balls, xerrades i jocs.


