9a Comissió de seguiment de Formació DUAL d’APD

Dijous, 27 d´octubre, a les 12 del matí i al nostre centre, vam celebrar la 9a Reunió entre empreses amb Conveni Dual amb l´Institut Pla de l’Estany i les 2 tutores de Formació Dual del cicle formatiu TAPD.

Aquesta trobada permet que alguns alumnes destacats del Cicle d’Atenció a la DependAquest títol una mica incomprensible i poc atractiu indica una cosa tan important queència puguin millorar la seva formació i gairebé assegurar-se la feina corresponent amb a prop de 1000 hores d´aprenentatge pràctic i treball al món real, remunerat com correspon, d’una de les empreses del sector.

Cada any ens reunim tutores de Dual i empresaris per a revisar els resultats obtinguts, plantejar-nos mútuament els problemes a resoldre sorgits i informar, per la nostra part, de novetats de normativa i gestió introduïdes pel Departament d´Educació. Ho fem amb el dossier que preparem prèviament i lliurem a les empreses per poder seguir el desenvolupament de la trobada.

Sempre s´hi afegeix la responsable de l’àrea de Benestar Social del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, per la implicació de la nostra tasca amb el tema, i, en aquest cas, ens va acompanyar també el Coordinador d´FP de Girona, l´Ivan Ricart. Per tant, les tres parts, empreses, centre i Departament, hi érem presents, i vam poder exposar-li in situ entrebancs i propostes de manera directa i eficaç. En tot moment l’Ivan va escoltar-nos, respondre’ns i prendre nota de queixes i demandes.

El resultat d’aquesta 9a Comissió de Seguiment Dual va ser molt positiu: la majoria de les empreses es mostraven molt satisfetes de la feina comuna feta, de les 6 alumnes dual i del seu rendiment, i, ens va semblar,  convençudes, com nosaltres, que la col·laboració és imprescindible per aconseguir una formació teòrica i pràctica de qualitat per als alumnes i millorar la competència professional a la zona.

És cert que cada curs les dues tutores de Dual d’APD de l’Institut hem d’assimilar i gestionar noves normatives, atendre a demandes dels tutors d’empresa, resoldre de vegades problemes  relacionats amb els alumnes…, però aquestes reunions anuals amb els empresaris ens fan veure, tant a ells com a nosaltres, que anem junts pel bon camí i que hi hem de continuar.

Gràcies a tots!