Taller Cuina a hàbits d’estudi
Poder visualitzar un objectiu i fer les accions necessàries per aconseguir-ho és una eina fonamental dels hàbits d’estudi.
Amb aquest taller pretenem que els nostres alumnes puguin entendre i tenir la vivència de quins passos necessiten per a poder fer qualsevol cosa, i en especial els estudis, treballant la comunicació, la planificació i l’autoestima.
Dinàmica:
La dinàmica consta de 3 parts.
Primera part: Explicació; si volem aconseguir qualsevol cosa, son necessaris els passos següents.
-
Saber què vull fer (aprovar un examen, fer els deures, fer una recepta de cuina…)
-
Veure què necessito per fer-ho
-
Assegurar-nos d’aconseguir el que necessito: per aprovar necessito tenir els apunts, per fer els deures la llibreta i per fer una recepta, comprar els ingredients…
-
Veure quins passos necessito per aconseguir l’objectiu i fer-los.
-
Autoavaluació del resultat
La segona part és la part pràctica, posar-nos en marxa per aconseguir l’objectiu.
Els alumnes s’han organitzat per grups i han decidit quina recepta de les que els havíem proposat volien fer.
Després han fet la planificació: identificar els aliments i material que necessitaven, càlcul de les racions per persona, repartició de tasques, posada en comú d’idees, presa de decisions…
La tercera part ha servit per avaluar tant a nivell grupal com a nivell individual quines accions ens han ajudat a aconseguir l’objectiu, i quines cal revisar per a millorar per a la propera vegada.
Els nostres alumnes han pogut veure de manera pràctica, un exemple de com amb organització, planificació i una mica de ganes poden aconseguir el que es proposin. I les receptes han sigut un èxit. Enhorabona nois i noies!!