Hàbits d’estudi

Taller Cuina a hàbits d’estudi
Poder visualitzar un objectiu i fer les accions necessàries per aconseguir-ho és una eina fonamental dels hàbits d’estudi.
Amb aquest taller pretenem  que els nostres alumnes puguin entendre i tenir la vivència de  quins passos necessiten per a poder fer qualsevol cosa, i en especial els estudis, treballant la comunicació, la planificació i l’autoestima.
Dinàmica:
La dinàmica consta de 3 parts.
Primera part: Explicació;  si volem aconseguir qualsevol cosa, son necessaris els passos següents.
  1. Saber què vull fer (aprovar un examen, fer els deures, fer una recepta de cuina…)
  2. Veure què necessito per fer-ho
  3. Assegurar-nos d’aconseguir el que necessito:  per aprovar necessito tenir els apunts, per fer els deures la llibreta i per fer una recepta, comprar els ingredients…
  4. Veure quins passos necessito per aconseguir l’objectiu i fer-los.
  5. Autoavaluació del resultat
La segona part és la part pràctica, posar-nos en marxa per aconseguir l’objectiu.
Els alumnes s’han organitzat per grups i han decidit quina recepta de les que els havíem proposat volien fer.
Després han fet la planificació: identificar els aliments i material que necessitaven, càlcul de les racions per persona, repartició de tasques, posada en comú d’idees, presa de decisions…
La tercera part ha servit per avaluar tant a nivell grupal com a nivell individual quines accions ens han ajudat a aconseguir l’objectiu, i quines cal revisar per a millorar per a la propera vegada.


Els nostres alumnes han pogut veure de manera pràctica, un exemple de com amb organització, planificació i una mica de ganes poden aconseguir el que es proposin. I les receptes han sigut un èxit. Enhorabona nois i noies!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>