Instal·lacions

L’Institut Pablo Ruiz Picasso compta amb instal·lacions diverses per tal d’afavorir la qualitat dels ensenyaments que s’hi imparteixen, a més de ser un centre inclusiu per a persones amb mobilitat reduïda, ja que disposa d’ascensor per a arribar a totes les plantes del centre.

Gimnàs

L’institut compta amb un gran gimnàs en el qual es desenvolupen les activitats dissenyades per l’equip d’Educació Física.

Pistes esportives

Hi ha un parell de pistes de bàsquet i una pista de fútbol. Aquest espai, a més, està obert els caps de setmana i és on es realitzen les extraescolars per les tardes.

Sala d’actuació

Recentment s’ha adaptat una sala del centre per als assajos del batxillerat escènic i també per a certes activitats del departament de Música. La sala compta amb miralls, terra nou de fusta i barres laterals per tal de poder fer activitats relacionades amb la dansa i la interpretació.

Sala d’assaig.

Aula de música

També s’ha habilitat un espai en què estudiar música, tant per alumnat d’ESO com de batxillerat.

Estudi de ràdio

A l’institut també comptem a un estudi de ràdio, des d’on s’emet regularment un programa gestionat pel professorat i l’alumnat, així com s’enregistren entrevistes a la comunitat educativa del Picasso. No te’l perdis!

Estudi de ràdio.

Aules d’informàtica

El centre compta amb dues aules d’informàtica per als alumnes. Una d’elles, anomenada Nauta, conté equipament renovat (12 ordinadors) i l’altra, anomenada Argo, conté uns 25 ordinadors posats a punt per a la feina de classe.

Sala d’informàtica «Nauta».

Laboratoris d’experimentals

També hi ha al centre tres laboratoris relacionats amb les ciències experimentals: un de biologia, un de física i un altre de química. Aquests laboratoris estan plenament equipats per tal d’experimentar i despertar la curiositat de l’alumnat per la ciència.

Laboratori de Física, amb alumnat de batxillerat estudiant-hi.
Laboratori de química.

Sales de dibuix

El centre també compta, per a les seves modalitats de batxillerat artístic però també per a les optatives d’ESO, de dos tallers habilitats per a la pràctica de les matèries de visual i plàstica.

Una dels tallers de dibuix.

Taller

Per últim, també es diposa d’un taller de tecnologia on l’alumnat podrà realitzar activitats relacionades amb l’enginyeria, la fusteria, etc. A més, aquest taller també disposa d’uns 20 ordinadors equipats i preparats per a treballar-hi.