El Picasso es mobilitza per la selva

L’Institut Pablo Ruiz Picasso de Nou Barris va començar a participar en el projecte Mobilitza’t per la Selva que promou l’ Institut Jane Goodall el curs passat a través d’un projecte de recerca de 4t d’ESO. Es van recollir 35 mòbils per reciclar i es va apadrinar la HIiila i la Cheempo, dues ximpanzés rescatades que viuen en estat salvatge a Senegal.

Els alumnes de 4t d’ESO explicant el projecte a la resta d’alumnes del centre

Enguany el centre va decidir ampliar i fer créixer el projecte. El mobilitza’t per la selva ha crescut fins a esdevenir el Servei Comunitari que realitza tot l’alumnat de 4t d’ESO a la matèria de Cultura i Valors Ètics. Els alumnes van visualitzar dos documentals en primer lloc Jane de National Geographic sobre la vida i l’obra de Jane Goodall i més endavant Projecte Mòbil produït per Aula Mèdia sobre la problemàtica mediambiental i social que comporta la producció i ús dels telèfons mòbils l’explotació dels minerals a l’Àfrica. També es va fer un treball des de la matèria de Cultura i Valors per relacionar tota aquesta problemàtica amb els Drets Humans i els problemes ecològics del planeta.

Els alumnes participants es van concienciar sobre la problemàtica i van explicar a tots els companys del centre el projecte i la necessitat de contribuir a protegir les selves i defensar els hàbitats dels primats. Més endavant van distribuir-se en grups i van explicar el projecte a entitats del barri i a escoles de primària i els van animar a participar en la recollida de mòbils. Per fer això es va repartir a cada entitat una caixa com la que veieu per a la recollida de mòbils.

A final de curs els alumnes van tornar a les entitats a per recollir les caixes i veure quants mòbils s’havien pogut recollir. La xifra s’acosta a 60 la qual cosa ja és un èxit, però el que podem dir ja és que ha estat un èxit pel nombre de participants i per l’increment de la consciència sobre temes ambientals que ha suposat per a tot el centre