Let’s Clean Up Day i el Picasso

Dins de la Campanya Let’s Clean Up Day l’alumnat de 4t del nostre institut va fer una neteja important dels voltants de la font Muguera al Parc de Collserola
Netegem Collserola
Nom de l’entitat: Institut Pablo Ruiz Picasso
Acció coorganitzada per: Institut Picasso i Parc de Collserola
Dia: 05/05/2021
Hora inici: 08:30
Hora fi: 14:30
Lloc de neteja: Font Muguera
Punt de trobada: Centre Educatiu
Adreça: Sant Feliu de Codines 1
Municipi: BARCELONA
Públic a qui es dirigeix l’activitat:  Restringit Alumnat del centre
Web: inspicasso.cat
La Berta Marin i en Guillem Abelló,  professors responsables del seguiment del projecte ens expliquen l’experiència

La producció i el consum de bens i d’aliments envasats creix sense parar, cada vegada hi ha més i més residus embrutant la natura i fent patent la petjada de les persones allà on anem.

Per tal de conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura, la iniciativa «Let’s clean up Europe!» promou accions de sensibilització a través de la recollida de residus llençats de manera il·legal als boscos, platges, rius… en definitiva, als espais naturals que tant s’haurien de protegir per poder gaudir d’un planeta sa i net!

Aquest any 2022, dins l’assignatura de 4t d’ESO «Serveis comunitaris», hem volgut participar d’aquesta iniciativa per a deixar el nostre entorn una mica més net. Tot i que els dies oficials per a les accions de recollida de residus eren del 7 al 9 de maig, la nostra acció de recollida va tenir lloc dimecres dia 5 de maig, a l’entorn del Parc de Collserola que es troba entre la sortida superior de metro de Torre Baró i els voltants de la font de la Muguera. Per a ajudar-nos amb l’activitat, van venir dos tècnics del Parc de Collserola, que ens van deixar algunes bosses, sacs i guants (a part del material que ja portàvem nosaltres) i ens van acompanyar durant tot el matí.

Dividits en els 3 grups classe (4t A, 4t B i 4t C), ens vam distribuir en diferents zones i vam fer dues recollides d’una hora seguides de la posterior classificació dels residus per a poder-los reciclar. En aquesta estona, vam recollir 175 kg de residus que vam separar en vidre, plàstic, cartró i resta.

Tant l’alumnat com el professorat ens vam animar a recollir el màxim possible, vam gaudir d’un dia assoleiat a la natura i vam marxar amb la sensació d’haver deixat el planeta una mica millor de com l’havíem trobat!

Veieu algunes imatges

LA REVISTA VOL FELICITAR-VOS PER LA REALITZACIÓ D’AQUESTA ACCIÓ I DESITJA QUE SIGUEU CORRESPONSALS D’AQUESTA FORMA DE TRACTAR EL PLANETA