Xerrada de Joan Ferrer

El passat divendres 23 de novembre, el pintor berguedà Joan Ferrer va realitzar una xerrada sobre la seva obra a l’IES Pere Fontdevila de Gironella davant una seixantena de persones, majoritàriament alumnes de l’Escola d’Arts i oficis del Berguedà i del mateix IES Pere Fontdevila, a més de professors i públic en general.

Foto: Sandra Holguin (EAD)

Al llarg de la xerrada, Ferrer va comentar algunes de les seves obres més recents alhora que exposava la seva visió personal de la pintura, trencant amb la distinció entre figuració i abstracció ja que, al capdavall, tota la pintura no consisteix sinó en “taques de color i línies” que busquen agradar-nos i transmetre la poesia del pintor, encara que, de vegades “el cap vagi per un cantó i la ma i el pinzell per un altre”.
Ferrer va amanir la xerrada amb records de la seva trajectòria personal i pictòrica, recordant els seus inicis sota el mestratge de Josep Mª de Martín i les dificultats que va haver de superar fins a poder dedicar-se exclusivament a la pintura.
Aquesta he estat la primera de les tres xerrades amb artistes de diferents especialitats que l’Escola d’Arts i Oficis del Berguedà i l’IES Pere Fontdevila organitzen conjuntament al llarg d’aquest curs escolar.