TREBALLS DE RECERCA PREMIATS

El treball de recerca “L’obra literària de M. Àngels Anglada. Relació entre literatura i música” de l’alumna Mònica Roca i Lladó, de 2n de batxillerat, ha estat premiat amb un dels 70 premis per a alumnes dels XXXII Premis Baldiri Reixach que atorga la Fundació Lluís Carulla, amb la col•laboració tècnica d’Òmnium Cultural. Aquest prestigiós premi valora especialment els treballs que representen un aprofundiment en la realitat nacional i la tradició cultural catalana, cosa que s’aconsegueix en aquest treball gràcies a l’estudi acurat i interdisciplinar de l’obra de l’escriptora catalana, M. Àngels Anglada. El proper diumenge 30 de maig se celebrarà la festa de lliurament de premis al Casal de l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà). El premi consisteix en un xec de 700 € per comprar llibres en català. Felicitats, Mònica!

El treball de recerca “Dues nenes, dues guerres” de l’alumna Maria Montañà i Altarriba, de 2n de batxillerat, ha estat premiat amb el Premi Enric Gibert dins de l’àmbit històric de temàtica sobre Catalunya i Europa. Aquest premi és convocat pel Casal d’Europa del Berguedà. L’acte de lliurament es va fer al pavelló de Suècia de Berga amb motiu del Dia d’Europa aquest mes de maig. El treball consisteix en una comparativa de dos llibres “Amb ulls de nena” d’Encarnació Martorell i “El diari d’Anna Frank”, confrontant les vivències de dues nenes en dos conflictes bèl•lics (la guerra civil espanyola i la 2a guerra mundial). El premi consisteix en un viatge a Suècia de tots els guardonats a la convocatòria. Felicitats, Maria!