Taller de clonació de proteïnes

El passat dilluns 13 de desembre els/les alumnes de Biologia de 1er i 2n de batxillerat, acompanyats pels professors Glòria Gorchs i Josep Marmi, van realitzar el taller “Transforma bacteris per a l’aterosclerosi” al Parc Científic de Barcelona (Universitat de Barcelona). El taller va ser dirigit per dues investigadores que fan recerca en biomedicina. Els/les nostres estudiants van experimentar el procés d’inserció d’un gen humà relacionat amb el metabolisme del colesterol en bacteris amb l’objectiu d’obtenir-ne moltes còpies. A continuació, van realitzar l’aïllament del gen amplificat.

Les investigadores ens van explicar que el següent pas consistiria en obtenir la proteïna que codifica el gen, estudiar-la i mirar si, a partir d’ella, es pot desenvolupar un fàrmac per evitar malalties relacionades amb els valors alts de colesterolèmia (“colesterol” en sang).

El taller va ser una activitat molt enriquidora per als/les nostres alumnes, els/les quals van poder viure el món de la recerca en directe tal com fan els/les investigadors/res professionals.