Premi Baldiri Reixac per la Marina Ginestà

Aquest diumenge 7 de juny a L’Espluga de Francolí va tenir lloc el lliurament de premis de la 37a edició dels Premis Baldiri Reixac corresponents a la modalitat de treballs d’alumnes. L’alumna Marina Ginestà Mujal ha rebut un dels 65 premis dotals amb 700 € pel seu treball de recerca que porta per títol “Els castells: l’art de quadrar un triangle perquè quedi rodó”.
La Marina ha tractat un tema tan singular com els castells analitzant concretament aspectes físics i psicològics dels mateixos. El treball consta d’una part teòrica on es fa una part més descriptiva del tema dels castells, de la terminologia, tipus, posicions,…., per introduir al lector en el tema. A la part pràctica s’analitzen aspectes centrats en una colla concreta: es fa la descripció detallada d’un assaig de la canalla, s’estudien alguns paràmetres físics dels castells (aspectes energètics, quocient de càrrega….) i també es tracten aspectes de tipus més psicològics (anàlisi de la situació d’estrès que acompanyen a la construcció del castell, mesurant paràmetres com la pressió arterial o el ritme cardíac abans i desprès d’una actuació).

Felicitats Marina!!

baldirireixac_mginestam_1_gran baldirireixac_mginestam_2_gran