La Paret de les Auques, del Joan Vilamala

El passat 20 de maig els alumnes de 1r de batxillerat artístic van rebre la visita del filòleg Joan Vilamala. Durant el curs hi ha hagut una col·laboració amb l’autor de La Paret de les Auques de manera que se li va sol·licitar poder il·lustrar un dels seus textos, concretament el de l’escriptora la Maria Mercè Marçal.

Joan Vilamala els va explicar amb detall en què consisteix el gènere popular de les auques i els autors cultes que l’han conreat. També els va ensenyar i regalar mostres de les seves auques i els va mostrar una auca de Montserrat centenària. També els va explicar la importància dels dibuixants en aquest gènere.

Els alumnes, per la seva part, van justificar l’adequació de les il·lustracions a cada quarteta i quins aspectes volien remarcar amb el seu dibuix. En total 24 il·lustracions fetes a 17 mans!

Properament podrem gaudir de l’auca de la Maria Mercè Marçal a la coneguda Paret de les Auques. L’enhorabona!

vilamala