Intercanvi Gironella-Niça

El 23 de març els alumnes de 1r de Batxillerat van acomiadar els alumnes del Lycée Thierry Maulnier de Niça a l’aeroport del Prat. Amb aquest gest s’acabava l’estada dels alumnes niçois a Gironella i es tancava el projecte e-twinning iniciat el curs passat. El mes de febrer els alumnes de Gironella van viatjar a Niça i durant sis dies van descobrir la ciutat i la seva història a més de recórrer el Département des Alpes-Maritimes i Monaco. Es van allotjar a casa de les famílies dels seus corresponsals i també van assistir a classes de diverses matèries en horari escolar. Clica aquí per veure les fotos. Els alumnes francesos van visitar-nos el mes de març i també van realitzar activitats i sortides per conèixer la vila de Gironella, el Berguedà i Barcelona (fotos). Ambdós grups d’alumnes van compartir i conviure, al mateix temps que aprofundien i desenvolupaven la seva capacitat comunicativa amb tota la dimensió plurilingüe i intercultural.El projecte europeu que ha portat a terme anomenat “Regionalismos y Europa” tenia per objectiu donar a conèixer cultures i llengües minoritàries que es troben dins l’àmbit de la Mediterrània, tot utilitzant com a llengües vehiculars el francès i el castellà. Els treballs realitzats han estat i són publicats en els blocs: 6 filles et 6 garçons , Gironella; point virgule, Espaniza , Gironiza .