II Jornada de Filosofia

S’ha celebrat la II Jornada de Filosofia a Secundària de la Catalunya Central, acollits per IES Pere Fontdevila, a la vila de Gironella, el divendres 16. L’assistència fou de quatre cents alumnes, representants dels instituts: Lacetània, Peguera, Catà, Pius, Llobregat, Aurillac, Castellet, Guillem de Berguedà i Pere Fontdevila Moltes gràcies per aquesta diada que hem gaudit. Tot ha funcionat molt bé, el dia climàticament ha estat esplèndid i l’entorn natural magnífic, esclatant de vida. No podíem demanar un jorn més rodó. La introducció de màgia i filosofia: lúdica. La sessió dels mag Jordan Bosco fantàstica!, ha sabut captar moltíssim l’atenció de l’alumnat. Reien i no paraven de fer fotografies meravellats. Era una visió d’il·lusió!

Visitant tots els tallers, es respirava un aire de concentració amb molta energia activa. Cada taller una petita joia: interactua, l’art de preguntar, dilemes morals, jocs de lògica, el documental, el mural filosòfic i aforismes. L’entrevista a Ràdio Berga. Felicitats!

Des de Gironella, IES Pere Fontdevila i Ajuntament, fa una valoració boníssima de la jornada. Tot ha anat molt bé. Tothom molt content. La feina d’equip ha estat esplèndida. L’únic problema greu és que molt alumnat volia seguir i no acabar al migdia. L’espai (Local del Blat, poble, Institut,…) perfecte!!

L’encert en l’actuació del mag, la presentació, la qualitat del mural, el goig de tants aforismes, el clima dels tallers i debats, la participació i actitud de l’alumnat, xapes, rètols, reportatge fotogràfic, uf!…molt bé! Certament que hi ha coses a millorar però ja en parlarem ..quan toqui fer la III Jornada!

Gràcies per la diada que vam passar plegats a Gironella i per l’enorme esforç de coordinació i ajuda de tot l’institut i ajuntament. Crec que ha valgut la pena.

Encarem la III Jornada Filosòfica!