Dia de les víctimes de l’Holocaust

Gironella fa memòria de l’ Holocaust.[Regió7]

Tot l’alumnat de 1r de batxillerat ha participat i col·laborat en l’acte institucional que avui dia 27 de gener, Dia internacional en memòria de les víctimes de l’holocaust, s’ha realitzat al passeig de Cal Metre de Gironella.

En aquest acte han parlat, Lluís Vall, regidor de l’Ajuntament, Jordi Alsina, d’Amical de Mauthausen i altres camps, i part de l’alumnat de 1r de batxillerat.

L’alumnat ha llegit una selecció de textos filosòfics, biogràfics i literaris relacionats directament amb la memòria del que va significar l’horror dels camps nazis. S’ha fet referència als vilatans que van ser deportats i assassinats a Mauthausen- Gusen- Hartheim.

Aquest acte s’inclou en el projecte iniciat aquest curs Gironella-Mauthausen, on hi participa l’Ajuntament de Gironella i l’Institut Pere Fontdevila.

Agraïment especial al Pau Ferré, músic de 4t d’ESO que ens ha acompanyat amb el seu violoncel interpretant ” El Cant dels Ocells”.

”  En les coses, hi resta sempre alguna cosa de la mirada que les ha contemplat. És una tasca més àrdua honorar la memòria dels éssers anònims que la de les persones cèlebres. La construcció històrica es consagra a la memòria dels qui no tenen nom” .

WALTER BENJAMIN