1a Jornada filosòfica

El passat divendres 24 de maig es va fer a l’Aula 2000 i a l’Institut Lacetània de Manresa la Primera Jornada Filosòfica de la Catalunya Central. És un projecte que hem tirat endavant uns quants professors i professores que formem part d’un grup de treball de filosofia (GTF).
Vam reunir uns tres-cents alumnes de primer de batxillerat provinents de vuit instituts de la Catalunya Central. Entre les 10 i les 2 del migdia es desenvoluparen diverses activitats paral•leles: una part artística es va fer al carrer; Terra de Valors, estesa d’aforismes i murals filosòfics, que van generar força sorpresa als vianants de l’avinguda de les Bases de Manresa. A l’interior, compaginàrem tallers de jocs amb temàtica filosòfica i el visionat d’un documental que va generar uns magnífics debats entre l’alumnat participant.
Acabant la jornada, en Josep Macià delectà l’auditori amb una conferència sobre la identitat i teletransportació, que a continuació va provocar un debat interessant entre els assistents. Com a cloenda, un grup d’alumnes de l’Institut Pere Fontdevila tancaren la jornada amb unes belles peces musicals.
Més informació …