Els colors de la natura

En el marc de la Setmana de la ciència i del projecte Erasmus + “Open Schooling”, el dia 14 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO van assistir a la conferència “Els colors de la natura” a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa.

En aquesta conferència es va mostrar la relació entre els pigments minerals i els elements químics de la Taula Periòdica, es va fer referència a diversos fenòmens físics i químics relacionats amb el color i, a partir de fotografies d’animals, vegetals i substàncies naturals diverses, es van aplicar els diferents conceptes teòrics instroduits prèviament als colors de la natura. També es va posar de manifest el paper de la indústria química en l’obtenció de colorants sintètics. En el mateix espai s’exposaven diferents pòsters i minerals.

La conferència va anar a càrrec de la Dra. Dolors Grau, professora de l’àrea d’enginyeria química a l’UPC de Manresa i directora de l’Exploratori dels recursos de la Natura.