De Berta a Teo

CINEMA SOCIAL: DE BERTA A TEO, HISTÒRIA D’UN TRÀNSIT.

El passat divendres dia 14 de octubre, a les dues últimes hores, com a activitat de tutoria, vam fer un taller de cinema social sobre la  transexualitat. Per fer les classes més reduïdes es van ajuntar les classes A i B, i la C va estar sola. En aquest taller ens vam quedar parats quan vam veure el vídeo i just en aquell vídeo sortia el  trans que ens feia el taller.

El vídeo ens explicava que la Berta es volia dir Teo perquè de petita es vestia de nen i no li agradava que li diguessin nena. Quan tenia 7 anys va dir als pares que es volia canviar d’escola i l’escola més propera era a 7 Km: Els seus pares el van entendre i van fer tot el possible perquè comencés una nova vida. Ja passat un temps, en la nova escola encara es sentia una mica exclòs però, quan li van demanar de jugar a futbol al pati, es va sentir com un nen més i més quan li van dir “guapo”. En les seves pròpies paraules: ”Cuando te dicen guapo te sientes nombrado por primera vez”. Amb 16 anys el va fitxar el Barcelona Futbol Club amb l’equip femení i amb això va veure un nou món de trans on cadascú era com era i sentia el que volia.

Un cop va haver acabat el taller, el tutor li va preguntar com havia reaccionat la seva família, va contestar que va tenir la sort que ho van acceptar molt bé, encara que va dir que a la seva  cosina no li va ser gaire fàcil entendre-ho. També va dir que havia perdut amics pel camí però que també n’havia guanyat.

Per: Gabriel Quinones, Miquel Corominas, Sergi Ivanimg-20161014-wa0000