Visita institut romanès

La setmana del 18 al 22 de novembre vam rebre la visita d’uns alumnes romanesos de 2n d’ESO, com a part del programa d’intercanvi a través de la plataforma e-twinning. Van arribar el diumenge al vespre i es van allotjar a casa de 14 alumnes de 2n, que els van acompanyar durant aquella setmana a diferents visites pel nostre país. Primer de tot van visitar l’institut, i van aprendre sobre les nostres tradicions, construint un tió petit amb un rotlle de paper higiènic. Després vam fer una ruta per Gironella a través d’unes pistes i uns codis QR.
El dimarts vam anar a Barcelona, on vam veure la Sagrada Família, i tota la zona del centre, Catedral, Rambles, Colon i platja.
El dimecres vam endinsar-los en el món de la Patum, i llavors vam visitar la Casa de la Patum a Berga, així com d’altres llocs de la ciutat, on els vam fer passar unes proves com a “bons catalans”, beure amb un porró, o fer un castell per exemple.
El dijous vam visitar les Mines de Cercs, el Museu, i després vam anar fins a Saldes per veure el Pedraforca d’aprop, i després a Queralt. Al vespre hi va haver un sopar on totes les famílies van portar un plat tradicional, i els romanesos ens van fer unes danses.
Finalment el divendres vam acabar de fer una activitat a l’institut i vam visitar el Castell de Bagà. Tot plegat una setmana molt complerta, i molt interessant per l’experiència vital dels nostres alumnes.