Dia mundial del medi ambient

El passat dimecres dia 5 de juny va ser el Dia Mundial del Medi Ambient. Des del nostre institut es van fer tot un seguit d’activitats per participar en aquesta celebració global amb l’objectiu de conscienciar-nos sobre la necessitat de cuidar el nostre planeta perquè les futures generacions el puguin disfrutar com ho hem fet nosaltres.En aquest sentit, cal destacar que els alumnes de 2n d’ESO, amb la supervisió de la professora d’anglès Meritxell Escayola, van fer diferents d’activitats algunes de les quals s’enumeren a continuació:

• recollida de roba, durant tota la setmana del 3 al 7 de juny, i que es va donar al Grup Horitzó del Berguedà.
  • plantada d’un arbre el dia 5 de juny.
  • tallers de fabricació de bock & rolls i de reciclatge de paper a la biblioteca de Gironella, la tarda del dia 5 de juny.
  • Organització del dia sense cotxes (dia 5 de juny). Els aparcaments de bicicletes de
    l’institut estaven més plens que mai!!!
Des del Comitè Ambiental vam realitzar una campanya per conscienciar sobre la quantitat de residus plàstics que generem. Alumnes i professors van portar les bosses de residus plàstics de casa i les van deixar al vestíbul del centre, dins una estructura d’1m3 feta pels alumnes de Tecnologia de 4 rt d’ESO.
Es van acumular un pilot de residus generats per 22 persones durant una mitjana de 3 dies, que corresponien a uns 0.5 m3 de plàstics. Sembla poc, oi? Imaginem que tota la població de Gironella (4.850 habitants) consumís una quantitat de plàstics equivalent durant un any. En total es recollirien uns 13.500 m3 de residus, suficients per omplir 5 o 6 piscines olímpiques. I, si en lloc de ser Gironella, fos tota la població de Catalunya, (7.6 milions d’habitants), s’haurien recollit 21 milions de m3 de residus, l’equivalent de cobrir tot el municipi de Gironella amb una capa de 3 metres de plàstics.