2ESO a Pujalt

El passat 6 de novembre, amb els alumnes de 2n d’ESO vam fer una sortida a l’Observatori de Pujalt (Anoia). Un cop allà, vam fer un taller sobre energies renovables i vam visitar el parc d’aerogeneradors, que treballava a un rendiment elevat, degut al fet que el vent bufava amb intensitat. Durant el taller d’energies renovables vam poder comprovar en temps real, que la producció d’energia eòlica a nivell peninsular va superar els 8000 MW durant bona part de la jornada, fet que va possibilitar que aquell dia més del 20% de l’energia total consumida a la península provingués d’energia eòlica, produïda en diversos parcs (entre els que s’hi compta el de Pujalt).

També formava part de la sortida la visita a l’abocador de residus industrials que hi ha instal·lat prop del camp d’aerogeneradors. Allà vam poder constatar la importància de reduir i reciclar els residus, tant a nivell industrial com a nivell domèstic. A més a més, vam poder conèixer de primera mà algunes de les dificultats que comporta la gestió d’aquest tipus d’abocadors.

Un cop a l’institut, des de les matèries d’experimentals (física i química) i tecnologia, els alumnes de 2n d’ESO han seguit treballant els conceptes relacionats amb aquesta sortida.

A continuació podeu veure algunes de les fotografies de la jornada.