Gironella no està tan neta com ens agradaria

Els estudiants de l’institut Pere Fontdevila de Gironella han realitzat durant una setmana del mes de març un treball de síntesi titulat: Gironella és neta?
S’han realitzat diferents activitats i entre aquestes destacar, l’observació de l’estat dels contenidors verds, les illetes tancades, el nombre de paperes i els racons més concorreguts per tal de descriure’n el seu estat. També s’han realitzat entrevistes amb diferents habitants del propi municipì, botiguers, associacions, el regidor de sostenibilitat i el propi alcalde de l’Ajuntament de Gironella. La percepció d’aquestes persones és que Gironella presenta un bon nivell de neteja, en comparació amb els altres pobles. El president de la Creu Roja, va dir que Gironella es troba bastant cuidada. També hem de destacar opinions que diuen que hi ha espais concrets a millorar, on s’acumula la brutícia com: “el parc de la tomaquilla”, els voltants del riu… Finalment també s’han recollit propostes de millora que s’han de plantejar des de les escoles i Instituts de Gironella, on s’ha de tractar aquest tema, per implicar als infants i els joves amb la cura de la neteja del nostre poble.
Els adolescents s’han de concienciar més en el reciclatge, per tal de millorar d’aquí a un futur. I també que ens hem de conscienciar tots/es, que si tots posem un granet de sorra, aquest municipi podria estar encara més net. Per això, un element clau és l’educació i el respecte de tenir cura del nostre poble.

Alumnes de 1r i 2n ESO

David Font, alcalde de Gironella. Josep M. Castellà i Raül Aguirre, responsable de Creu Roja i treballador de Transvinyots. Josep Camps, regidor de sostenibilitat.

Joan Garcia, col·laborador de l’Associació de la gent gran de Gironella. Carles Capella, col·laborador de l’Associació de pesca de Gironella.