Projecte de Memòria Històrica Gironella-Mauthausen

El 9 i el 10 de maig va tenir lloc el viatge del Projecte de Memòria Històrica Gironella-Mauthausen de 1r de batxillerat. Aquest viatge tanca les activitats i tallers organitzats pel departament de filosofia de l’institut amb l’ajuda de l’Ajuntament de Gironella. Els alumnes han visitat la tomba del filòsof Walter Benjamin i el Memorial Passatges a Portbou, l’hotel i la tomba d’Antonio Machado a Cotlliure i el camp de refugiats que va ser la platja d’Argelers, on també hi ha el monument als republicans espanyols i catalans que van anar a l’exili, així com una fossa comuna. També es va visitar el Museu de l’Exili (MUME) de la Jonquera.

Els alumnes, a banda de l’experiència de conèixer els llocs on havien succeït els fets històrics estudiats, van gaudir d’una bona estada a l’alberg de l’Albera a la Jonquera, una volta per l’Espai Gironès i una visita molt interessant a la Fundació Mona on recuperen ximpanzés i altres petits simis.