Premi Baldiri Reixac

El nostre institut ha estat guardonat amb un dels Premis Baldiri Reixac a Centres Educatius que atorga anualment la Fundació Lluís Carulla. El premi està dotat amb 3.300 €.

El premi Baldiri Reixac a les Escoles premia la qualitat global i la catalanitat, en llengua i continguts, d’escoles, instituts, centres de formació d’adults i centres universitaris de formació del professorat. Es valora igualment l’activitat educativa amb referència a la identitat que, a més de la llengua i la cultura pròpies, manifesti voluntat integradora en el marc d’una societat democràtica.

El lliurament de premis es va fer al Palau de Pedralbes de Barcelona l’1 de juny.
Aquest premi omple tota la comunitat educativa de l’institut d’orgull i ens encoratja a seguir treballant per l’educació del nostre país, per la nostra llengua i per la nostra cultura.

Aquests premis són destinats a l’estímul i al reconeixement de l’escola catalana i es financen gràcies a les aportacions voluntàries dels receptors del llibre-nadala que la Fundació tramet cada any a persones interessades per la cultura catalana. El premi Baldiri Reixac a les Escoles premia la qualitat global i la catalanitat, en llengua i continguts, d’escoles, instituts, centres de formació d’adults i centres universitaris de formació del professorat, concretades en un projecte educatiu i lingüístic que s’estigui aplicant i que assoleixi un ús elevat de la llengua catalana entre l’alumnat i el professorat, tant en l’activitat acadèmica com en la comunicació informal. Es valora igualment l’activitat educativa amb referència a la identitat que, a més de la llengua i la cultura pròpies, manifesti voluntat integradora en el marc d’una societat democràtica.

En la categoria d’alumnes, el centre ja havia obtingut aquest reconeixement gràcies a tres treballs de recerca que van resultar premiats en anteriors convocatòries. El darrer, el curs passat, de Mònica Roca i Lladó, amb un treball titulat: ”L’obra literària de Maria Àngels Anglada. Relació entre literatura i música”. Anteriorment havien estat premiats els treballs de M. Josep Coromines i Pérez: “El català i el seu ús pels joves del Berguedà” (curs 04/05) i de Guillem Pons i Rulló: “Dimecres. El procés creatiu d’una novel·la” (curs 97/98).

El lliurament de premis es farà al Palau de la Generalitat l’1 de juny i allà es donarà a conèixer el veredicte complet amb els aspectes que ha valorat el jurat per a atorgar a l’institut Pere Fontdevila aquest premi. Un premi que omple tota la comunitat educativa de l’institut d’orgull i que ens encoratja a seguir treballant per l’educació del nostre país, per la nostra llengua i per la nostra cultura.