Acte del Dia Internacional de Commemoració de les Víctimes de l’Holocaust

Els alumnes de 1r de batxillerat de l’Institut Pere Fontdevila van fer el proppassat divendres 27 de gener l’acte d’homenatge a les víctimes de l’holocaust de Gironella. Abans d’iniciar l’acte, els alumnes van netejar les llambordes stolpersteine en memòria de les víctimes i han seguit les explicacions de la professora de filosofia, Mercè García, sobre l’exposició de fotografia del Passeig de cal Metre. El regidor Lluís Vall va obrir l’acte i la directora de l’institut, Rosalia Muñoz, va llegir el manifest de l’Associació Amical de Mauthausen  per a aquest dia. A continuació els mateixos alumnes han llegit textos i han posat música a l’acte. Finalment, dos descendents de víctimes de la barbàrie nazi han estat els encarregats de dipositar una corona de llorer a les stolpersteine i hi ha hagut una encesa d’espelmes. Les activitats de conscienciació continuaran més enllà d’aquestes dates.