Alumnes de francès guanyen una beca per l’aprenentage actiu d’idiomes

Amb el projecte « Communiquer à travers le théâtre : une expérience linguistique et culturelle en Côte d’Azur », 15 alumnes de francès (3r i 4t ESO 2010/11) han obtingut un dels ajuts que ha atorgat el Departament d’Ensenyament en la convocatòria pública per a l’any 2011 (DOGC Núm. 5900 – 15.6.201). L’objectiu és donar impuls a actuacions que milloren l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües estrangeres mitjançant metodologies i activitats que facilitin l’ús de la llengua en contextos reals.
Del 5 al 18 de setembre, els esmentats alumnes faran una estada al CMEF (Centre d’Études Méditerranéens) a Cap d’Ail (Côte d’Azur) França, durant la qual assistiran a cursos de llengua i expressió en els quals el teatre és l’eix vertebrador dels aprenentatges lingüístics. A la vegada, participaran en activitats artístiques, socioculturals i esportives relacionades amb l’entorn i entraran en contacte amb altres grups escolars.
L’ensenyament de les llengües és una prioritat de la Unió Europea pel seu impacte en el desenvolupament de les estratègies de l’alumnat per a l’aprenentatge al llarg de la vida, pel seu paper facilitador de la mobilitat europea i de l’escolarització en etapes postobligatòries, i per la millora que se’n deriva en les habilitats de comunicació, interculturalitat i convivència, essencials en un món plural.
Veure el projecte