DEL COLL DE LA CREUETA AL PUIGLLANÇADA

“El passat dimecres dia 25 d’octubre els alumnes de 1r de Batxillerat van realitzar la sortida de convivència, una excursió organitzada des de l’àrea de Tutoria i amb col·laboració amb el departament d’Educació Física. Els objectius principals d’aquesta jornada per la natura van enfocats a enfortir els lligams del grup i la cohesió entre els alumnes, així com també la pràctica d’una activitat física diferent a la que estan acostumats.
Aquesta sortida en particular la comencem des del Coll de la Creueta, situat a 1.922m. sobre el nivell del mar. En aquest punt és on baixem de l’autobús i ens comencem a activar. Després de les primeres indicacions per part dels professors ens endinsem direcció el Tossal del Rus seguint una pista ampla que transcorre entre boscos i espais oberts.
Hem caminant una horeta ben bona, estem a cavall entre el Tossal del Rus i el Puigllançada (el nostre objectiu final) i decidim fer parada per menjar alguna coseta, hidratar-nos bé i donar unes bones pautes a seguir pel següent tram d’excursió. Aquesta part és la més dura de la jornada ja que per arribar a coronar el Puigllançada els alumnes hauran de superar un desnivell d’uns 500m positiu amb un fort pendent.
Un cop ben alimentats reprenem l’ascens. El fort desnivell fa que cada participant agafi el seu ritme i poc a poc vagi superant la muntanya que es troba a davant. Tothom fa les parades que creu convenients, els descansos necessaris i com es diu col·loquialment, sense pressa però sense pausa, anem guanyant metres a la muntanya. Cap a les 12 del migdia ens plantem al punt més alt de la ruta a 2.409m sobre el nivell del mar fent cim al Puigllançada.
Havent recuperat les forces i ben abrigats pel vent que bufa, encarem el tram final de la jornada encarant la baixada fins al nostre destí, al pàrquing d’Alabaus de les pistes de La Molina. Un descens de quatre kilòmetres on podem gaudir d’unes vistes privilegiades de la nostra comarca.
Quina delícia d’excursió, quin bon dia i millor companyia.”