
L’alumnat de 2n curs del cicle formatiu d’Administració i Finances ha tingut l’oportunitat de realitzar una sortida pedagògica al Tribunal d’instància de Puigcerdà, amb l’objectiu de conèixer de primera mà el funcionament de l’Administració de justícia.
Durant la visita, els i les estudiants van poder apropar-se a la realitat del sistema judicial més enllà dels llibres, descobrint els diferents espais del tribunal i entenent el paper dels professionals que hi treballen: jutges, lletrats de l’administració de justícia, personal administratiu i altres figures clau en el funcionament dels procediments judicials.
L’activitat va permetre connectar els continguts treballats a l’aula amb situacions reals, especialment pel que fa a la gestió documental, l’organització administrativa i els processos interns propis de l’àmbit jurídic. A més, l’alumnat va poder plantejar dubtes i interactuar amb professionals del sector, fet que va enriquir encara més l’experiència.
Aquesta sortida s’emmarca dins de la voluntat del centre d’oferir un aprenentatge significatiu i vinculat al món laboral, tot fomentant la motivació i l’interès de l’alumnat pel seu futur professional.
Sens dubte, ha estat una experiència molt enriquidora que contribueix a ampliar horitzons i a reforçar els coneixements adquirits a l’aula.


