El sector marítim i les seves sortides professionals.

El passat dijous 16 de març va tenir lloc a l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya una jornada adreçada a l’alumnat de l’escola, que va tenir una taula de conferenciants de gran nivell nacional i internacional. Va ser un autèntic plaer tenir en una mateixa taula al director general de la Marina Mercant (Benito Nuñez), al Director adjunt de la divisió de seguretat marítima de la IMO (Ismael Cobos) i a un docent de la Facultat de Nàutica amb dilatada experiència com a docent i degà (German de Melo).

Va ser una jornada adreçada als estudiants, on van tenir l’oportunitat d’escoltar-los y de poder-los fer les preguntes i dubtes que van considerar, que la veritat és que van ser preguntes de molt d’interès, com posteriorment van agrair els conferenciants.

Va obrir l’acte el nostre director general, el Sr. Sergi Tudela, director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, que va aprofitar per a destacar el full de ruta de l’Estratègia Marítima de Catalunya 2030, i diverses de les accions que s’estan portant a terme.

La primera conferencia va anar a càrrec del Sr. Benito Núñez, director general de la Marina Mercante, amb la conferencia titulada “Salidas profesionales en la Administración”

En ella va exposar les diverses sortides professionals a l’Administració, tant a Salvament Marítim com al sector marítim en general. Quina es la normativa actual i la possibilitat d’accedir als recursos oferts per l’Administració. La veritat es que el seu tarannà proper va permetre al nostre alumnat descobrir el “mapa” de les diferents carreres professionals que tenen davant seu. Va donar sens dubte un missatge esperançador per a l’alumnat, de que al sector marítim li falten professionals, y que seran benvinguts si saben seguir la trajectòria acadèmica i professional apropiada

Va destacar també la importància de la formació i la renovació dels convenis STCW i STCW-F per garantir l’excel·lència dels professionals del mar i la seguretat a bord dels vaixells.

La segona conferencia va ser a càrrec del Sr. Ismael Cobos, Director adjunt de la divisió de seguretat marítima de la IMO, que en la seva conferencia “El factor humà a la professió. Reptes i futurs” va desgranar la importància que té per a la IMO les condicions i el benestar de les persones que treballen a bord de les embarcacions. També en que s’està treballant des de la IMO, o com veuen la possibilitat de les navegacions autònomes en grans embarcacions.

Per últim el Sr. Germán de Melo, docent de la Facultat de Nàutica de Barcelona, va explicar en base a la seva dilatada experiència i trajectòria quines son els requisits i oportunitats per a continuar la carrera nàutica a través de la Facultat de Nàutica de Barcelona, i com és d’important l’educació i la formació constant dels professionals del sector marítim, per a l’èxit i l’evolució del sector, ja que permet mantenir el nivell de competència, adaptar-se a les noves tecnologies i noves demandes del mercat.

En conclusió, la xerrada sobre el sector marítim i les seves sortides professionals va demostrar que la  formació i la renovació dels convenis STCW i STCW-F són imprescindibles per a la seguretat a bord dels vaixells i la qualitat dels professionals del mar. Així mateix, l’Organització Marítima Internacional és clau en la coordinació de les polítiques i les normatives marítimes en l’àmbit internacional. El sector marítim ofereix una gran varietat de llocs de treball amb una gran demanda laboral i una contribució important a l’economia. Finalment, es va destacar la importància de l’educació i la formació constant com a eina clau per a l’èxit i l’evolució del sector marítim.

En definitiva, els missatges van ser força esperançadors per a l’alumnat, amb els missatge que si treballen fort tenen molt de futur al sector marítim!

Un agraïment doncs des de l’Escola als conferenciants, al nostre director general i a les persones que han fet possible aquesta interessant jornada!