Setmana del 8 de Març de 2019

Amb motiu del 8 de Març, una vegada més, la Comissió de Coeducació ha confeccionat una Programació especial durant tota la setmana. L’alumnat de la optativa de coeducació de 3r de la ESO ha estat molt present durant la planificació i durant la dinamització de moltes de les activitats. En la següent imatge podeu veure el que es va organitzar per cada dia.

progrmaDimarts l’alumnat de 2n de la ESO va poder gaudir de dues professionals que van venir a fer un contacontes feminista al gimnàs. I a les hores del pati de tota la setmana les persones participants de la comissió de coeducació es van encarregar de dinamitzar el Racó de gènere al qual es van apropar moltes persones a mirar o llogar llibres, preguntar dubtes o agafar informació.

L’alumnat de la optativa de coeducació es va involucrar de forma activa en dues accions. La primera acció va ser dinamitzar a les diferents classes de 1r, 2n i 4t de la ESO el JOC LILA, un joc cedit per Taller d’Art Cultura i Creació (TACC) que treballa molt conceptes del gènere, el feminisme i la sexualitat d’una forma lúdica i amena. La experiència va ser molt bona i en una classe de primer fins i tot l’alumnat va demanar a les dinamitzadores quedar-se durant una estona més per fer col·loqui sobre el tema.

La segona acció va ser sortir al carrer amb les entitats de dones del municipi a visibilitzar la feina de la comissió donant informació a la gent que va passar per la Plaça del Mercat i es va interessar i dinamitzant dos espais: un mural per que la gent pogués escriure les seves raons per ser feminista i un Photocall que s’utilitzarà per confeccionar un cartell amb totes les persones participants per demanar una coeducació real als centres educatius. Un matí on van poder relacionar-se amb altres entitats i persones del municipi, treballar les habilitats socials i comunicatives, aprendre i intercanviar coneixements i tot això mentre es divertien i es convertien en agents de canvi.

Per últim, i de nou, com ja havia passat anteriorment, alumnat de l’institut va participar de la Jornada Feminista que es va organitzar al municipi des de L2iures, el col·lectiu jove feminista, amb el suport de les Regidories d’Educació, Joventut i Igualtat de l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. Van tornar a portar el PUNT LILA i van realitzar actuacions. Aquest cop, no obstant, a més a més van redactar i llegir el Manifest amb les noies de L2iures.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *