Impresos i sol·licituds – Batxillerat

Canvi de modalitat de batxillerat
  • Durant el primer mes de classes els alumnes de primer curs poden sol·licitar d’adscriure’s a una modalitat diferent de la que havien triat inicialment, d’entre les que ofereix el centre.

• Si el director o directora del centre n’aprova el canvi, es considera a tots els efectes que l’alumne ha cursat des del principi la nova modalitat.

Canvi de matèria de batxillerat sense canvi de modalitat
  • Durant el primer mes de classes, en qualsevol dels cursos de batxillerat, els alumnes poden sol·licitar el canvi d’alguna de les matèries que hagin triat, sempre que això sigui compatible amb l’organització horària del centre.

• En el cas que el director o directora del centre n’aprovi el canvi, s’ha de considerar, a tots els efectes, que l’alumne ha cursat des del principi les noves matèries.

Anul·lació de matrícula i matrícula extraordinària en el batxillerat
  • Els alumnes podran sol·licitar al director o directora del centre l’anul·lació de matrícula del curs que estiguin cursant, o bé una matrícula extraordinària si es tracta d’una cinquena inscripció en el batxillerat diürn o d’una setena en el nocturn.

• L’anul·lació de matrícula s’ha de sol·licitar abans de finalitzar el mes d’abril del curs acadèmic corresponent. Per poder tenir dret a l’anul·lació de matrícula l’alumne ha d’acreditar, documentalment, que es troba en alguna de les circumstàncies següents:
    • malaltia prolongada o accident de l’alumne o d’un familiar,
    • incorporació a un lloc de treball,
    • maternitat,
    • qualsevol altra circumstància de caràcter excepcional que, a parer del director o directora del centre, justifiqui la concessió de l’anul·lació de matrícula.
  • La matrícula extraordinària s’ha de sol·licitar dins el termini de matrícula establert per al curs corresponent, acreditant, documentalment, trobar-se en alguna de les circumstàncies esmentades anteriorment.
  • L’anul·lació de matrícula comporta la nul·litat de totes les actuacions acadèmiques dutes a terme en el curs, incloses les qualificacions de matèries que ja havien rebut qualificació final (p. ex. el treball de recerca o les recuperacions de matèries pendents), i l’alumne no ha d’aparèixer amb cap qualificació a les actes finals d’avaluació.

Renúncia a les qualificacions batxillerat
  • L’alumne al qual li han quedat tres o quatre matèries pendents de primer podrà optar per tornar a matricular-se íntegrament a primer curs de batxillerat renunciant a totes les qualificacions obtingudes.

• Per exercir aquesta opció, l’alumne, o els seus pares o tutors legals si és menor d’edat, haurà de signar un document on expliciti la seva renúncia expressa a les qualificacions positives que havia obtingut, document que el director o directora del centre haurà de visar i incorporar al seu expedient.
  • L’alumne que cursi segon de batxillerat en règim diürn i obtingui avaluació negativa en algunes matèries al final del segon curs, podrà optar també per repetir el segon curs de batxillerat en la seva totalitat, si així ho sol·licita i renuncia a les qualificacions obtingudes en totes les matèries aprovades. No s’hi podrà acollir l’alumne que, procedent del règim diürn, opti per completar l’etapa de batxillerat en règim nocturn o a distància. De l’anul·lació de les qualificacions en queden excloses, en el cas que haguessin estat aprovades, les matèries següents:
    • Treball de recerca.
    • Estada a l’empresa.
    • Les possibles matèries pendents de primer curs que l’alumne hagués superat en cursar el segon curs.
  • L’anul·lació de les qualificacions per renúncia té caràcter definitiu i irrevocable. L’any acadèmic cursat per al qual es presenta la sol·licitud de renúncia computa a efectes d’anys de permanència en el batxillerat en règim ordinari diürn. El centre ha d’informar per escrit l’alumne sol·licitant, o els pares o tutors legals en el cas que sigui menor, de les condicions de la renúncia.
  • Per sol·licitar la renúncia a les qualificacions de les matèries aprovades en el segon curs, l’alumne, o els seus pares o tutors legals si és menor, ha de presentar al centre on està matriculat de segon, no més tard de la finalització del primer trimestre del curs, una sol·licitud signada per l’alumne, o els pares o tutors legals si cal, amb constància explícita que coneix el caràcter irrevocable de la seva renúncia.

Exempció de la matèria de llengua catalana
  • Per al batxillerat: la pot sol·licitar l’alumnat que s’incorpora a primer o segon curs de batxillerat procedent de fora del territori de Catalunya i que no ha cursat mai les matèries de llengua catalana, llengua catalana i literatura o equivalents. L’exempció cal sol·licitar-la cada curs acadèmic, encara que hagi estat concedida el curs anterior.

• Per a les PAU: la pot sol·licitar l’alumnat que es trobi cursant enguany el 2n curs de batxillerat i s’hagi incorporat a primer o a segon curs de batxillerat procedent de fora del territori de Catalunya i que no hagi cursat mai les matèries de llengua catalana, llengua catalana i literatura o equivalents.

Exempció del treball de recerca
  • La pot sol·licitar l’alumnat provinent d’una altra comunitat autònoma que s’incorpori al segon semestre del curs. En cas de no completar el batxillerat en el curs de la incorporació, l’haurà de cursar, durant el següent semestre.

Convalidacions i exempcions a Batxillerat per la pràctica intensiva de l’esport
Nota: Les sol·licituds s’han de descarregar i obrir amb Adobe Acrobat Reader