WONDER.

El nostre estimat Plató ja ens deia que ens havíem de cuidar de l’educació del cos per estar saludables, i especialment de l’educació de l’ànima, doncs aquesta és l’eix vertebrador de l’ésser humà. Dient-li ànima, esperit o ment, la qüestió és que és necessari dedicar temps de reflexió, moments d’introspecció, de recolliment personal, per estar bé amb nosaltres però també per cuidar el nostre tracte amb els altres.

Va ser durant el temps de Nadal, un període que convida al recolliment, quan vaig recomanar als meus alumnes de 3rC, visualitzar una pel·lícula per tal que analitzessin el seu contingut i el valoressin posteriorment. El film, Wonder, està basat en el best-seller del mateix títol que tracta un dels temes que com a professora, mare, o ésser humà més pot preocupar-nos, el bulling escolar. Una de les eines més bàsiques per evitar aquests casos és la prevenció, i dintre d’aquesta l’educació en valors, per això mateix la recomanació es va fer des de Cultura i Valors.

Us comparteixo concretament dues de les reflexions que dos dels vostres companys van realitzar al respecte, esperant que siguin llum per a vosaltres. -Gràcies!!

WONDER
August es un niño normal que va al colegio por primera vez, ya que no podía ir porque le habían operado muchas veces, a causa de un trastorno genético.
August quería que le tratasen como un niño más.
La película me encantó, ahora se como se sienten  los niños que tienen ese defecto.
Para mí el  niño era como uno más y no hay que reirse o decirle algo por ser diferente a los demás
 – RUBÉN CABRERA –

WONDER
Esta película trata sobre un niño y las dificultades y obstáculos que tiene
 que atravesar para demostrarles a todos que es un niño como cualquiera,
 a pesar de su malformación facial; en su entrada a la escuela, tras 10 años
 de ir de hospital en hospital; con el apoyo de sus padres, descubrirá que es
 verdaderamente “maravilloso”.
La película muestra un espíritu de superación admirable ante las adversidades por parte de un alma noble. El mensaje de “wonder” es:
supera los obstáculos que hay en tu vida y recuerda que nadie es menos que nadie.

-MARLENE FLOR-

La cita d’avui la deixem de la mà del nostre autor abans esmentat:
«-En suma, pues, ¿ todo lo que el alma emprende y en lo que persevera, cuando el discernimiento lo guía, acaba con felicidad; si lo hace el no-discernimiento, acaba en lo contrario?
-Parece.»
                                                                          PLATÓ- Menó, 88c

1. irene garcia

Igual que els alumnes de tercer jo també vaig tindre el plaer de gaudir la pel·lícula i el llibre i m'ha fet canviar molts aspectes de la meva vida.
    Mirant la filosofia de vida de l'August (el protagonista), te n'adones que som massa dependents del nostre físic i això no hauria de ser així, l'August i filòsofs com Plató o Sòcrates ja ens havien avisat que així no arribaríem a la felicitat. La felicitat la troben si cuidem de la nostra anima i l'apropem al coneixement més gran.
    Com deia Plató, la felicitat depèn de nosaltres,
    què més dóna el que pensin els altres sobre el nostre aspecte, nosaltres som els responsables de nostra felicitat i el protagonistes de la nostra vida.

"El hombre que hace que todo lo que lleve a la felicidad dependa de el mismo, ya no de los demás, ha adoptado el mejor plan para vivir feliz" Platón (427 a.C – 347 a.C)

2. Alex Guerrero

Quan vaig veure la pel·lícula, vaig quedar sorprès en veure com tractaven a l'August a classe, el tractaven molt indiscriminadament, com si fos un monstre, només per com es veia a causa de les seves operacions facials. Però el dia de Halloween arriba i August es disfressa amagant el seu rostre i cap persona és capaç de reconèixer-li i tothom el tracta com és degut. Quan et fixes en l'ànima d'algú, tant se val com sigui aquesta persona per fora, ja ho deia Plató en el seu moment, ell no feia distincions entre homes dones o nens, ell només es fixava en la seva anima, llavors, per què no traslladar aquest pensament a l'actualitat i deixar enrere tots els prejudicis que podem tenir sobre alguna persona pel seu físic?

3. anais calle

Platón estaba a favor del modelo espartano de educación, similar a un régimen militar y en el que los jóvenes eran apartados de sus familias.
    En este sentido, las dificultades del protagonista de la película se acentuarían, porque su deficiencia física le impediría progresar y alcanzar el estado de guerrero ideal.
    Por otra parte, tratar de remediar el bullying potenciando el individualismo (que cada uno se valore a uno mismo y se tenga como el centro del universo) sería como intentar apagar un incendio con gasolina. Resultaría más adecuado (y Platón lo cree así) apostar por fomentar la colectividad.
    Asimismo, la educación espartana apoyada por Platón, a pesar de basarse en la colectividad, es especialmente dura con los casos particulares, de modo que, llevado a esta película, el protagonista quizás sufriese penas más grandes.