“Passa’m memòria”, intercanvi socioeducatiu entre joves i gent gran

El projecte Passa’m Memòria té com a objectiu l‘intercanvi socioeducatiu entre joves i gent gran de la ciutat que es realitzen durant el tercer trimestre. Aquest projecte forma part del projecte Implic’art.

Es realitza al Punt Òmnia de la PES La Mina – SSJ. L’Ajuntament de Sant Adrià fa el seguiment de l’alumnat, a través de la Regidoria d’Educació, i coordina el treball amb els avis i àvies a través del Servei de Benestar i Famílies.

Participen els alumnes de 4t ESO del Projecte de Diversifiació Curricular i entre 8 i 10 persones grans contactades i acompanyades des del Servei de dinamització de la gent gran de l’Ajuntament de Sant Adrià.

És una experiència de treball intergeneracional molt emotiva, tant pels alumnes, la gent gran i tots els professionals implicats. La gent gran ha compartit la seva realitat, les seves inquietuds i els joves els han acompanyat en la generació de materials i gestió de documents, per poder acabar editant un dossier amb les històries de vida de cada persona.

S’han fet 8 sessions en total, en cadascuna s’ha treballat a partir de diferents dinàmiques. S’ha treballat a partir d’objectes personals, de jocs tradicionals, de pasejades pel barri, etc. Aquí podeu veure algunes de les fotografies que recullen l’experiència.

A final de curs els alumnes fan una cloenda amb totes les entitats, serveis i persones que han participat de l’Implicart. Preparen una obra de teatre, que han treballat amb ImpactaT Teatre durant el 3r trimestre i es fan passes de vídeos que recullen les seves experiències durant el curs.