Programa Re TornA UPC: sessió de divulgació de les matemàtiques al centre per part d’un ex alumne.

Dins del programa ReTornA (de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC) de promoció de les matemàtiques, l’exalumne del centre i actual estudiant de matemàtiques i informàtica, Kamil Przybyszewski, ha fet una sessió de divulgació de matemàtiques al grup 2n B de Batxillerat. La sessió ha estat sobre geometria plana, en concret, sobre el problema “Prova que no és possible disposar un nombre finits de punts de tal manera que qualsevol recta que passi per dos d’ells passa també per un tercer punt d’aquests, tret que tots ells estiguin disposats en una línia recta” i la demostració del teorema “En qualsevol configuració de n punts no alineats existeix almenys una recta que conté exactament 2 d’aquests punts”.