Programa d’Innovació educativa i Servei de mediació

Programa d’Innovació educativa (#aquíproubullying) Servei de mediació

A l’Institut Montserrat Miró i Vilà ja fa tres anys que participem amb el programa d’innovació “Aquí prou bullying”, un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar.
A més a més, disposem d’un Servei de Mediació. Formem els alumnes voluntaris perquè puguin col·laborar amb el manteniment d’una bona convivència del centre, apostant per la cultura del diàleg i per una gestió positiva dels conflictes.
El Servei va dirigit a tota la comunitat educativa, de manera que tothom qui es trobi en una situació de conflicte o en detecti alguna, pot comunicar-ho a l’Equip de Mediació o a qualsevol professor i comptar amb el nostre ajut.
Tot plegat afavoreix la formació integral dels alumnes, fomenta una actitud assertiva i uns valors d’acceptació de les diferències, així com també desenvolupa habilitats per a gestionar conflictes de manera pacífica, contribuint al desenvolupament personal i social de l’alumnat.