Serveis comunitaris

Què són els serveis comunitaris?

Els serveis comunitaris al Miró

Catàleg dels serveis comunitaris de l’Institut Montserrat Miró i  Vilà (Curs 2021-2022)

1. Hort Comunitari Mas Duran”, projecte del departament d’inclusió de l’ajuntament de Montcada i Reixac.  Els alumnes reben formació en hort ecològic i valors medioambientals, donen suport a l’hort i els aliments obtinguts es destinen a alguna entitat de recaptació d’aliments.

⇒Servei comunitari, hort comunitari Parc de la Llacuna

2. “Creo en ti” projecte de l’entitat ADIMIR (Associació de Discapacitats de Montcada i Reixac), on els alumnes participen com a “ombres” dels nens amb TEA en les activitats socio esportives terapèutiques de futbol i bàsquet.

Prop d’una desena de nens i nenes d’entre 5 i 10 anys entrenen tots els dilluns, de 18.30 a 19.30h, a la pista de la Zona Esportiva Centre, sota les ordres de dues entrenadores de la UB MiR i els professionals d’Adimir. Com a novetat, el projecte compta enguany amb la participació d’alumnes de l’INS Montserrat Miró que estan fent el servei comunitari, inclós en el currículum escolar.
Ibáñez ha posat en valor la col·laboració dels voluntaris de l’institut, que han rebut una formació específica per tractar infants de l’espectre autista. “Ens agrada treballar en xarxa amb altres entitats de la ciutat perquè és una manera d’implicar el teixit associatiu en la nostra fundació i donar-nos a conèixer”, ha manifestat Ibáñez.
Les entrenadores del nou grup, Laia Jiménez i Ana Parra, s’han mostrat molt il·lusionades. “Quan ens van proposar entrenar l’equip inclusiu, vam acceptar de seguida. El que més m’omple és veure les seves cares de felicitat a la pista”, assegura Ana. Per a Laia, aquest projecte és molt enriquidor: “M’ha canviat completament la imatge que tenia dels infants amb trastorn autista. Són nens com qualsevol altre que volen jugar i passar-s’ho bé”.

3. Servei PASSA (Punt d’informació i Assessorament en Adiccions), projecte de l’ajuntament de Montcada i Reixac). Els alumnes treballen diferents adiccions (pantalles, alcohol, tabac, cannabis…) i després fan un video preventiu per sensibilitzar la població.

4. Acompanyament Gent Gran. projecte del Casal Cívic. Els alumnes acompanyen en activitats com jocs de taula,trobades amb valor, ajuden amb els dubtes amb el mòbil, i també ajuden a l’hort del casal.

5. Dinamització i promoció del korfball. Els participants realitzaran tasques de suport a l’activitat extraescolar de korfball, difusió, promoció, arbitratge… amb l’Associació Esportiva de l’institut. (Ins. Montserrat Miró i Vilà, Montcada i Reixac).

6. Dinamització i promoció de l’esport i altres activitats a les hores del pati. Els participants realitzaran tasques de difusió, promoció, arbitratge, jocs de ball tipus “tic toc”, tallers de música i d’art amb el departament d’Educació Física de l’institut.

7. “Lectura Assistida” a l’escola El Turó. Els alumnes ajuden els alumnes de primària a millorar la seva tècnica i hàbits lectors.

Aquest 1r trimestre alguns estudiants de 4t d’ESO del nostre centre passaran 10 h als grups de P3, P4, 1r, 2n i 3r del CEIP El Turó de Montcada , ajudant les mestres i reforçant la lectura.

8. “Lectura Assistida” a l’escola Font Freda. Els alumnes ajuden els alumnes de primària a millorar la seva tècnica i hàbits lectors.

Notícia publicada a la veu.cat

9.  “Aquí prou bulling”, els alumnes actuen com a guaites per buscar, detectar i aturar possibles situacions d’assetjament i altres accions que dificultin les relacions entre iguals.

10. Joves per la diversitat, projecte de Can Tauler, on els alumnes fan diferents accions en l’àmbit de la interculturalitat, convivència, acollida i diversitat.

11. Voluntariat per la llengua, projecte on els alumnes conversen en català amb alumnes d’aula d’acollida del nostre institut.

12. Joves per la natura, projecte de l’entitat La Horda.

⇒’Joves per la natura’ engresca una cinquantena d’alumnes de secundària

Més fotografies

Els alumnes fan tasques de manteniment, neteja i adequació de l’entorn. També es realitzaran presses d’aigua del riu Ripoll per
estudiar-ne la qualitat.