Projecte Interdisciplinar a 2n d’ESO sobre la Mitologia.

En el temari de llengua castellana de 2n d’ESO havíem de treballar els conceptes de mitologia i tradició oral. Per fer-ho més atractiu i motivador als alumnes, des del departament de castellà i clàssiques vam preparar un joc de taula que tenia com a tema el Viatge d’Ulisses. L’objectiu de l’activitat era jugar una partida amb cada grup-classe en la que els alumnes, agrupats en equips, havien de demostrar el seu coneixement de les aventures d’Ulisses. Abans del joc vàrem programar tres sessions de preparació:

1. sessió- la professora de clàssiques va fer una presentació a cada grup dels conceptes bàsics sobre la mitologia i en concret sobre el personatge d’Ulisses des de que surt de Troia fins que arriba a la seva pàtria Ítaca.

2. sessió- Cada equip d’alumnes va treballar una de les aventures d’Ulisses fent un resum i elaborant cinc preguntes relacionades amb l’aventura. Aquestes preguntes són les que es formulen en el JOC.

3. sessió- Cada equip va exposar oralment als seus companys l’aventura que havia treballat. Alguns grups van utilitzar el suport d’una presentació de diapositives.

Tots els materials elaborats pels alumnes han estat recollits en el Bloc: La Mitologia griega, dissenyat expressament per l’activitat i que us convidem a visitar. En aquest Bloc també s’hi poden trobar entrades relacionades amb els conceptes de mitologia i les regles del JOC de taula. Finalment l’activitat es va concloure jugant el JOC que és una versió del joc de l’oca. Cada equip es va construir el seu propi vaixell com a fitxa i a mesura que queien en una casella corresponent a una aventura, per poder continuar, calia que responguessin correctament a una pregunta formulada per la professora entre les que ells mateixos havien preparat. Ha estat una activitat que ha permès als alumnes llegir, escriure, escoltar, expressar idees i jugar en equip seguint unes regles.

Com en el viatge d’Ulisses, en aquest joc, era tant important arribar a Ítaca com aprendre els coneixements per superar tots els obstacles que les diferents aventures els plantejaven.

Us adjuntem un àlbum amb fotografies de la feina feta a classe.

Projecte de Mitologia