‘Quand pour la Chandeleur le soleil est brillant, il fait plus froid après qu’avant’.

Aquesta setmana els alumnes de l’optativa de francès de 2n, 3r i 4t d’ESO han celebrat “La Chandeleur”, una festivitat molt important a França, considerada el dia nacional de les crêpes. La Candelera, en català, se celebra el dia 2 febrer, i és una festa tradicionalment pagana.
Per atreure la bona sort, les crêpes durant aquest dia s’han de fer de la següent manera: Llençar la crêpe, mentre que a l’altra mà s’agafa una peça d’or o daurada, rodona i brillant com el sol. Atenció! Si la crêpe ‘aterra’ correctament a la paella, es diu que el proper any estarà carregat de bons auguris, en canvi, si cau a terra…tindrem un any de mala sort!
Els alumnes de l’INS Esteve Albert han gaudit molt d’aquesta jornada especial i ells mateixos han cuinat les seves crêpes.
Us deixem una dita d’aquest dia:
Christine Müller i Carlota Oliet