.

Preinscripció i matrícula pel curs 2024-2025

El dijous 21 de març a les 19h farem una xerrada al gimnàs amb el títol “Després de l’ESO, què?”. Recomanada per a les famílies de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. Una persona de l’equip d’orientació i el coordinador de batxillerat us presentaran les opcions que podran escollir les vostres filles i fills de cara al proper curs.

El Tour de Mates, concurs càlcul mental

Els alumnes de 4t han participat per primera vegada a un concurs de càlcul mental que s’ha efectuat durant 5 setmanes, millor dit, durant 5 etapes, ja que la competició segueix un format ciclista que emula al Tour.
Aquesta setmana s’han publicat a la seva pàgina web les classificacions finals (les podeu consultar aquí) i volem felicitar a tot l’alumnat que ha participat en l’experiència, en especial al Felipe de 4tC que ha quedat en desena posició de la provincia de Barcelona.
Aquí teniu el top dels millors i les millors ciclistes matemàtics de 4t.
Moltes felicitats a tots i als guanyadors de l’institut els hi desitgem molta sort a la fase provincial de Barcelona, que es celebrarà el proper dia 5 d’abril al Col·legi Sant Josep-Teresianes de Barcelona!
Gemma Valero
Departament de Matemàtiques

Tutoria entre iguals. Programa TEI

Dilluns l’alumnat del programa TEI (1r i 3r d’ESO) va gaudir d’una activitat  amb el seu tutor/a  i tutorat/da en una sessió fotogràfica analògica. El photocall ha estat creat per les optatives de 1r i 3r. Ha estat una molt bona experiència i els alumnes han gaudit de l’activitat.

Sara Pastor
Departament d’Orientació

Visita a la colònia Vidal

Els alumnes de 4t d’ESO van anar a visitar la Colònia Vidal de Puigreig. Van poder sentir la vida dins de la colònia i per uns moments traslladar-se més de cent anys enrere.
Aquí teniu un recull de fotografies d’aquella visita.

Concurs de fotografia matemàtica

Ja ha arribat el dia més esperat per als matemàtics, el dia Pi! Que com bé sabeu se celebra el dia 14 de març (ja que molt arrodonit podem dir que 𝝅 = 3,14).

Per celebrar-ho aquest any hem decidit organitzar el PRIMER CONCURS DE FOTOGRAFIA MATEMÀTICA DE L’INSTITUT ESTEVE ALBERT.

Per participar només cal que enviïs una fotografia en format .jpg amb bona resolució al professorat del departament de matemàtiques i que li posis un títol ben original. NO PODEN ESTAR MODIFICADES DIGITALMENT.

Com cada any, per participar tindreu un petit detallet i els premiats de cada categoria rebran un joc matemàtic amb el que segur que gaudireu.

A L’HORA DE TRIAR LA FOTOGRAFIA GUANYADORA DE CADA CATEGORIA ES VALORARÀ L’ORIGINALITAT DEL TÍTOL I ELS CONCEPTES MATEMÀTICS AMB ELS QUE ES TREBALLA. Per donar-vos alguna idea de què entenem com a fotografia matemàtica i el seu títol aquí us deixem alguns exemples.

Obriu bé els ulls per captar l’essència matemàtica que ens envolta i captureu allò que us ha fet pensar matemàticament.

Atentament,

Departament de Matemàtiques

Esquiada de 1r d’ESO a La Molina

Avui és el segon dia que els alumnes de 1r d’ESO han estat gaudint de la neu i aprenent o millorant la tècnica de l’esquí.
Tots ens ho estem passant molt i molt bé. Ahir, després d’esquiar els alumnes van anar a Puigcerdà i tot fent una gimcana van recórrer els carrers del poble. Més tard van anar cap al càmping a descansar fins l’endemà.
Avui després de l’esquiada, a l’arribar càmping  els alumnes han gaudit de les activitats que els  monitors de lleure tenien preparades.
Apa, aquí us deixem quatre imatges.

Dia escolar de la no violència i la pau

El 30 de gener, Dia escolar de la no violència i la pau, a l’institut ho hem celebrat fent un kahoot amb unes preguntes sobre el tema. També hem representat, entre tots, un símbol gegant de la pau. A l’hora del pati, a més d’escoltar música que ens parlava del tema, hem fet una xocolatada solidària, gràcies a la qual hem recollit 73 euros que seran ingressats a Metges Sense Fronteres.

Gràcies a tothom per participar-hi!