Xerrada sobre l’associació Saint Camille

L’alumnat de 3r d’ESO va visualitzar el curs passat el documental “Els oblidats dels oblidats”, de Carles Caparrós, que mostra la feina que fa l’associació Saint Camille, fundada per Grégoire Ahongbonon, per millorar les condicions de vida dels malalts mentals en diversos països africans. Fins i tot alguns van tenir l’ocasió de conèixer en Grégoire en persona l’any passat en una xerrada a Moià, organitzada per Moianès Solidari.

A petició de l’alumnat de 3r d’ESO, el passat 7 de març van venir a l’institut persones implicades amb aquesta associació: Montse Lloret, Miquel Basaganya i Ramon Crespiera (Moianès Solidari), Lluís Pinyot (Aïma), Lluís Bonet (UPC) i Jaume Domingo, que ha viscut i treballat molt de temps a la Saint Camille.

Ens ho explica un dels alumnes, Dídac Arisa:

“Doble discriminació”, aquest era el tema o el rerefons de la xerrada que realitzaren els integrants de l’associació Moianès Solidari i AÏMA a petició dels alumnes i les alumnes de 3r d’ESO. Entitats que es dediquen a fer arribar diners cap a l’organització creada per Grégoire Ahongbonon, i que té com a objectiu canviar la situació dels malalts mentals a l’Àfrica (que són doblement discriminats, per ser i provenir de països maltractats per Occident i per ser malalts mentals) i que puguin ser tractats com a persones.

Durant la xerrada s’explicaren noves experiències que els membres d’aquestes associacions havien viscut durant les seves estades a l’Àfrica i es posaren sobre la taula maneres d’ajudar i contribuir a millorar la vida dels malalts mentals africans.

La valoració de la xerrada fou positiva i des de l’alumnat es vol seguir treballant i contribuint en aquest tema intentant remoure consciències i fer arribar la màxima ajuda possible a persones que estan sent injustament tractades.

Dídac Arisa Plans (3r d’ESO)