Taller de disseny d’interiors a 4t d’ESO

El grup de 4t d’ESO de l’optativa d’educació visual i plàstica va fer un taller de disseny d’interiors el passat dimecres dia 27 de febrer, amb la Paula Catalán, una arquitecta professional de l’escola de disseny LCI Barcelona.

La Paula Catalán els va explicar com s’aborda un projecte d’interiorisme. En primer lloc, els va informar sobre el Design Thinking, les activitats que els dissenyadors apliquen durant el procés de disseny.

Un cop tens un encàrrec, has d’entendre què et demana el client, també tenir al cap la pregunta “què vull transmetre?”. Després fas el desenvolupament (croquis, plànols, modelatge en 3D…) i la implementació del disseny.

Els alumnes de 4t van posar-se a la pell del dissenyador i van treballar en l’encàrrec hipotètic que els va plantejar la Paula: havien de dissenyar un aparador per a una marca concreta segons un concepte específic. Van posar-se en grups i van triar una de les marques. Van escriure conceptes sobre la marca triada, individualment van fer una proposta d’aparador i després grupalment van dissenyar una nova proposta conjunta. Finalment van presentar la seva proposta davant la resta de companys.

Anna Sagués, Judith Fernández i Aina Valldeoriola (3r d’ESO)