Jornada Institut, 12 maig 2017

Un any més, l’Institut Moianès ha celebrat la seva jornada anual i amb algunes novetats. El dia va començar amb tres hores de classes, després del pati, alumnes i professors ens vam reunir al gimnàs del centre per conèixer els premiats d’enguany en diversos certamens i gaudir de l’obra “Tot Shakespeare”, representada pels alumnes de l’extraescolar de Teatre.

Ressaltar la presència d’alumnes de la regió francesa d’Alsàcia, amb motiu de l’intercanvi amb els nostres alumnes de 3r d’ESO; i també que és l’última jornada de l’institut que van viure els alumnes de 2n de batxillerat del centre. A la tarda, mentre els pares assistien a les xerrades de presentació del centre, un grup d’alumnes van “guiar” als futurs alumnes, que enguany cursen 6è de primària.

Pel que fa al matí, l’acte va ser presentat per la directora Laura López i el coordinador pedagògic Pau Segura que van anar lliurant els reconeixements i premis a diferents alumnes del centre.

Guardonats en la PROVA CANGUR (concurs de matemàtiques) amb diploma i xec de 20€ (Cooperativa Abacus) als alumnes: Marc Sleigh i Pau Crespiera (1rESO); Isaac Domínguez, Arnau Quirante i Jofre Torras (2nESO); Gemma Solà i Júlia Palau (3rESO); Arnau Solà, Sergi García de Mendoza i Joaquim Puigdollers (2nBatx.).

Premi literari SAMBORI ÒMNIUM DE NARRATIVA, dotat amb un xec de 20€ (C. Abacus), per Maria Farràs i Aina Valldeoriola.

Reconeixement a les PARELLES LINGÜÍSTIQUES. Per primera vegada s’ha fet aquest intercanvi de conversa on alumnes catalanoparlants parlen en català a d’altres nouvinguts per aprendre i practicar aquest idioma. S’ha entregat diploma i fotografia a: Gabriel Navarro i Papa Dembele (1rESO); Petar Silvíev, Alba Massip i Inés Raimundo  (3rESO); Lovejeet Kaur, Mahamadou Dembele, Dídac Azuaza, Pau Sánchez i Marc Torres (4tESO); i Laia Bou, Èlia Farreras i Clara Renom (2nBatx.). S’entrega diploma i fotografia.

Premi al disseny de CARPETA de l’Institut per al proper curs escolar a Elsa Matías, guardonada amb un xec de 100€ (C. Abacus).

Premi de l’assignatura optativa de RÀDIO (novetat) guardonat amb un xec per valor de 20€ (Cooperativa Abacus) per a: Nerea Romero (1r ESO).

Reconeixement per crear el LOGOTIP del fulletó informatiu de CICLES FORMATIUS a Elsa Matías i Cristina Mosquera, amb un xec de 20€.

PREMIS BALDIRI I REIXACH pel Treball de Recerca, TDR, a Veva Torras i Joana Coll (2n Batx.) premiat amb els llibres Contes que em van curar i La primera estrella del vespre de Nadia Ghulam.

A la tarda, a les 18h, el centre va acollir els futurs alumnes que ara estan cursant 6è de primària. Mentre els pares assistien a les xerrades de presentació, un bon equip d’alumnes de 1r d’ESO van fer de guies als futurs estudiants, que van poder participar als tallers de tecnologia, laboratori, danses (guiades per alumnes de batxillerat), bàsquet, ràdio i jocs matemàtics.

Cap a les 19h, els pares passaven a conèixer les instal·lacions de la mà dels professors, s’oferia la xerrada sobre el cicle formatiu i els alumnes de l’institut jugaven a futbol.

Després, es va tornar a representar l’obra de teatre “Tot Shakespeare” molt aplaudida una altra vegada. La jornada va acabar amb una botifarrada al pati: l’AMPA i alumnes de 3r d’ESO es van implicar per oferir el sopar a una bona part de la comunitat educativa de l’institut. Un gran dia per fer arribar als alumnes que entraran l’any que ve l’ambient i l’acollida de l’Institut Moianès.

Finalment, us deixem un recull de fotografies de la jornada i de la representació “Tot Shakespeare”. Moltes gràcies a tots per ser-hi i fins l’any que ve!