3r i 4t ESO, intercanvi Moià (Catalunya) – Marlenheim (Alsàcia, França)

Del 21 al 27 de març, alguns alumnes de 3r i 4t de l’optativa de francès de l’Institut Lluís de Peguera i de l’Institut Moianès iniciaren la primera part d’un intercanvi cultural i lingüístic amb l’institut alsacià Grégoire de Tours. Els alumnes escollits van conviure una setmana a casa d’una família francesa i hagueren d’adaptar-se als seus costums i horaris. Fou una setmana intensa i esgotadora, tanmateix divertida i enriquidora en tots els aspectes. Durant aquests set dies, varen visitar monuments i edificacions tan importants com la catedral d’Estrasburg o el Parlament Europeu, situat a la mateixa ciutat.

De la mateixa manera, quan els francesos vingueren a Catalunya la segona setmana de maig, ells també van visitar llocs emblemàtics catalans: la Sagrada Família i l’Aquàrium a Barcelona, i Montserrat, entre d’altres. Els seus companys catalans van acompanyar-los en la gran majoria d’aquestes aventures.

L’intercanvi ha estat una experiència inoblidable per tots els participants els quals no dubten de prendre-hi part l’any que ve en cas que es repeteixi.

Laia Garolera, Gemma Solà i Emma Témez. 3r ESO C