Ens informem sobre el Treball de Recerca

La nostra notícia tracta sobre el Treball de Recerca de 2n de batxillerat.

Creiem que aquest curs és molt intens: has de treballar molt, has d’estudiar per tots els exàmens que són més difícils que a ESO, i inclou el treball de recerca que aporta un esforç molt gran. Per tot plegat hem entrevistat a uns quants alumnes de 1r i 2n de batxillerat.

1r batxillerat:

Com definiries el treball de recerca?

Miquel Gaja- Jo diria que el treball de recerca és un projecte de final de batxillerat que serveix per adquirir qualitats per afrontar les etapes que et vénen següents per fer i elaborar una bona recerca i construir-ho tot.També és un treball que compta com a nota, i hi ha alumnes que l’hi donen molta importància.

Quim Balaguer- Un treball de recerca el definiria com un treball al qual t’hi vols dedicar molt i és un treball que el fas d’una cosa que t’agrada, per tant, hi vols dedicar molt de temps.

Quin tema tens pensat fer? Per què?

Miquel Gaja- El meu treball de recerca serà d’un cotxe tele-dirigit i abans de fer-lo vam plantejar vàries coses amb la meva parella que és el Martí Arnaus i estàvem segurs que volíem fer una cosa tecnològica i acabessis creant un objecte perquè és el que a nosaltres ens agrada i, a part, ja sabíem segur que seria relacionat amb qualsevol objecte.

Quim Balaguer- Jo, el treball de recerca, he decidit ferlo i enfocar-lo en la relació entre les matemàtiques i la música, perquè són dos temes que des de petit m’agraden molt i se’m donen més o menys bé i he pensat que podria ser un molt bon treball de recerca per mi ja que el gaudiré.

Creus que et serà fàcil trobar informació?

Miquel Gaja- Suposo que la informació la trobaré, ja que al tenir internet és més fàcil i al tenir el tutor sempre et pot ajudar a intentar a guiar la recerca i a trobar tot el que necessitis.

Quim Balaguer- Bé, fàcil fàcil no ho crec, però faré tot el possible per acabar trobant la informació que vull i acabar treien conclusions.

Descriu amb una o dues paraules el treball de recerca:

Miquel Gaja- Laboriós i interessant.

Quim Balaguer- Dedicació.

2n batxillerat:

Com definiries el treball de recerca?

Berta Fontanet- Definiria el treball de recerca com a treball important. També és estressant i és un treball que requereix un cert esforç.

Nerea Calero- Jo, el treball de recerca, el definiria com un treball que la gent li dona molta importància, perquè tothom parla del treball de recerca i és difícil aprovar-lo, però realment no és el treball en sí, perquè fer-lo i informar-te és una cosa que com que la tries tu, doncs, es fa més fàcil treure informació i es clar, vas més tranquil i ho gaudeixes.

De què va tractar el teu treball de recerca?

Berta Fontanet- El meu TdR consistia en estudiar la viabilitat de fer accessibles les Coves del Toll a persones amb mobilitat reduïda.

Nerea Calero: El meu TdR parlava sobre la violència de gènere, en certa manera no el volia fer sobre aquest tema que és un tema molt tractat, però durant les vacances d’estiu vaig veure bastantes notícies sobre violència domèstica, i em va fer replantejar la situació i vaig voler-ho estudiar.

Qui era el teu tutor/a?

Berta Fontanet: La Dolors Serrano.

Nerea Calero: La meva tutora va ser la Meritxell Vila, i la veritat és que la recomano al cent per cent perquè em va donar molt suport moral i em va ajudar moltíssim, la veritat és que jo crec, que si en part em va anar tant bé el treball de recerca, va ser per ella.

Què vas aprendre de nou?

Berta Fontanet: Vaig aprendre diferents coses, com per exemple, com funciona el codi d’accessibilitat i què han de tenir els diferents espais per considerar-los accessibles.

Nerea Calero: No vaig aprendre gran cosa nova sobre el tema, el que sí que vaig aprendre va ser no creure’m tot el que diu internet, parlar amb gent que s’hi dedica, fer servir vocabulari específic…També vaig aprendre a parlar en públic, mantenir la calma quan s’ajuntava molta feina i mètodes contra l’estrès.

Què és el que més et va sorprendre?

Berta Fontanet: L’entrevista que vaig fer a un home amb discapacitat física.

Nerea Calero: El que més em va sorprendre va ser la baixada d’ànims que et passa quan acabes el TdR perquè et treus un pes gegant, és molt bèstia, com deia un professor meu: “el treball de recerca és com el nostre fill i l’hem de defensar”.  Quan el defenses te n’adones de tot el que has fet i com te l’has currat. Recordo els cinc minuts després de la presentació que vaig dir: ”Ja està, que malament ho he passat i que bé m’he quedat”.

Quina nota creies que trauries? Què vas treure finalment? Estàs content/a?

Berta Fontanet: Un 8-9. Un 9. Sí, estic molt contenta!

Nerea Calero: Jo creia que trauria un 5 o un 6. Vaig acabar traient un 8, i estic molt contenta.

foto_entrev_alumnesTDR

Foto: Miquel Gaja (esquerra) i Quim Balaguer (dreta)

Júlia Gómez i Aina Fontanet, 16 maig 2017. 2n ESO, Revista.