EL PFI VISITA L’EMPRESA BCH

Descobrint com es fa la tela de les camises que portem

Avui els alumnes del PFI hem tingut la sort de visitar l’empresa Tèxtil BCH. Una empresa amb més de 50 anys d’història, arrelada al territori. Es fabriquen teles per a diferents tipus de peces de roba, majoritàriament camises. Però també teles per banyadors, per armilles reflectants, roba ignífuga…

Entrem a l’empresa i coneixem el director general, el senyor Albert Matarrodona, i el director, Jordi Serrat. Agraïm enormement el temps que ens han dedicat.

Comencem la visita per tots els racons de l’empresa, les oficines, la sala de mostres, el magatzem on hi ha els fils per ordir i les bobines de teles preparades pels clients.

Veiem com les ordidores preparen les faixes de fils que després passaran als telers. Descobrim les encoladores, els mecanismes automatitzats de transport de bobines per les diferents zones de la fàbrica, el sistema per controlar la humitat a la zona dels telers i fins i tot els motors i el sistema d’aspiració de la borra que produeix el fil. La feina a l’empresa és constant, delicada, es necessita precisió i concentració. Hem descobert com es fa la tela de les camises que portem!

Gràcies Tèxtil BCH per l’oportunitat que ens heu donat. Una experiència molt interessant!

Alumnes del PFI