Jornada reivindicativa 8 de març

8 de Març a l’institut

Noa Carrillo, Lola Oliete, Queralt Cuadro i Laia Capdevila.

El passat dilluns 8 de Març es va celebrar una jornada reivindicativa a l’institut. L’alumnat a partir de 3r d’ESO van poder fer vaga per reivindicar el dia, però els de 1r i 2n d’ESO es van quedar a l’institut fent classe. I entre patis, cada grup va fer diferents activitats sobre el dia de la dona.

A 1r d’ESO hi van haver iniciatives diferents per cada grup. Per exemple, un grup havien fet uns cartells pel dia de la dona a les tutories anteriors, dilluns entre patis els van penjar per les parets i diferents llocs de l’institut. També van crear una cançó sobre el feminisme.

A un altre grup van fer videotrucades a alguna dona de la seva família, o alguna dona que fos importants per ells, i durant 5 minuts els havia d’explicar alguna cosa important o interessant. Per exemple una mare d’un alumne va parlar sobre l’estil de vida saludable, una altra mare va parlar sobre la seva feina, sobre experiències de la vida… Alguns dels i les alumnes ens van dir que els havia agradat molt aquesta dinàmica ja que era original i no l’havien fet mai a cap classe.

PODEU VEURE’N EL RESULTAT AQUÍ

2n ESO també hi va haver diferents iniciatives. Un grup va organitzar un debat a la seva classe i van parlar sobre les desigualtats de les dones o sobre l’origen de la vaga del 8 de Març, entre d’altres coses. També els van posar un parell de vídeos sobre el tema.

En un altre grup van mirar una pel·lícula que es diu “La sonrisa de la Mona Lisa” que va d’una noia que es deia Katherine Watson que va a una universitat de Wellesley a Nova Anglaterra per ensenyar història de l’art. En plena postguerra, Watson espera que les seves estudiants, les millors i les més brillants de país, aprofitin les oportunitats que se’ls presenten per emancipar-se. No obstant això, poc després de la seva arribada, descobreix que la prestigiosa institució està ancorada en la tradició i el conformisme. Sembla que el missatge va quedar clar després de parlar-ne a la classe.

A més d’això l’alumnat va penjar uns cartells a la porta de l’institut d’unes mans i uns ulls reivindicant que tothom és igual.

A 1r de batxillerat van preparar una exposició sobre dones científiques que van exposar al passadís de la primera planta. S’hi pot veure com les científiques han fet descobriments importantíssims per la història, malgrat no rebre el reconeixement que segurament haurien rebut si haguessin sigut homes.

2n BAT va pintar un grafiti a la paret del pati de l’institut. Es van pintar les mans de color lila i van deixar la marca a la paret, hi va col·laborar tot l’institut. En aquest mural hi queda reflectit el dia que moltes dones van morir cremades a la fàbrica on treballaven pel fet de reivindicar-se. Ens van dir que: “la revolució feminista, s’ha de dur a terme per tots i totes” i amb aquest grafiti van simular el que hem explicat anteriorment.

ESPAI JOVE LA PÓLVORA:  Els tècnics de joventut de l’Espai Jove la Pólvora van organitzar una paradeta el dia 8 de Març i també el dijous següent a la porta de l’institut. Allà havien preparat diferents activitats per diferents cursos de l’institut. Uns mots encreuats per 1r i 2n d’ESO i per la resta de cursos un petit trivial, amb preguntes sobre història, dades, etc. tot sobre el dia de la dona. També regalaven llaços liles, braçalets del dia de la dona i mascaretes que havien fet des de l’Espai Jove la Pólvora, amb el disseny que va guanyar el concurs del 25 N.