Viatge de fi de curs a Euskadi

Del 24 al 28 d’abril els alumnes de 4t vam anar de viatge de final de curs a Euskadi. Ens hi van acompanyar els professors: Alícia Muñoz, Eva Salvador, Joan Terré i Jordi Peiró. A les 7.45 l’autobús arrancava en direcció a San Sebastian, a mig camí vam parar a Olite, un municipi de Navarra, on gaudírem de temps lliure per dinar i visitar aquesta petita ciutat medieval.

Quan vam arribar a l’alberg, a San Sebastian, vam deixar les maletes a les habitacions i vam tenir una bona estona per instal·lar-nos i temps lliure fins a l’hora de sopar. A la tarda, alguns anaren a la platja, els més valents s’hi van banyar i, d’altres, es van mullar els peus, tot i que l’aigua estava congelada; uns altres, van anar al centre de San Sebastián a passejar. Després de sopar vam tenir una estona lliure per  voltar, la majoria de nosaltres vam anar a la platja, ja que hi havia unes vistes precioses de la platja de la Concha.

Dimarts, a les 9 del matí ens dirigíem cap a Guernika amb un dia tapat i amb ganes de ploure, resultava que el dia 26 d’abril s’hi celebrava el 80è aniversari del bombardeig. Allà vam visitar la “Casa de Juntas” i també el “Museu de la Pau”. Vam tenir una estona lliure per visitar Guernika i després vam quedar per dinar. Com que plovia molt vam decidir anar a Mundaca, un poblet mariner, i gaudir de les seves vistes. Després de sopar vam anar a passejar per la costa de San Sebastián.

Dimecres vam anar tots junts amb l’autobús fins al centre de San Sebastián. Ens van deixar davant de la Tabakalera, un centre de cultura contemporània avui en dia, però que antigament havia sigut una fàbrica de tabac. A partir d’aquí vam tenir temps lliure, uns quants van anar a l’estadi d’Anoeta, uns altres de botigues, altres a la Catedral, al barri antic, etc.  A l’hora de dinar tots teníem molta gana i vam disfrutar al “Wok”. Després, ens vam quedar a la zona de la platja, com que era un dia que feia vent hi havia molta gent fent surf i bodyboard. Al cap d’una bona estona érem davant del Kursaal i vam tornar cap a l’alberg per abrigar-nos i anar al Monte Igueldo, amb  unes vistes increïbles de la Concha, que vam fotografiar. En aquest indret hi ha un parc d’atraccions i vam anar al túnel del terror, seguidament ens vam dividir en dos grups: uns van anar al laberint i els altres a una exposició d’aus. Després, qui volia va pujar als autos de xoc, aquí ens ho vam passar genial. També hi havia un joc que representava una cursa de tortugues i qui guanyava s’emportava un premi. Vam sopar a un restaurant que hi havia allà, quan vam sortir ja era fosc, i les vistes encara eren més impressionants. L’autobús ens va venir a buscar  i com cada nit, vam anar a donar una volta per San Sebastián.

Dijous vam anar a Bilbao, i al matí vam visitar el museu Guggenheim. No ens imaginàvem pas que seria així. Ens vam dividir en tres grups, en cada un hi havia un guia que ens va explicar en aquest moment quines obres hi havia exposades i també la història del museu. La tarda era lliure per visitar la preciosa ciutat de Bilbao.

Divendres, l’últim dia, ens vam llevar ben d’hora i vam fer les maletes. Durant el trajecte de tornada vam parar a dinar a Saragossa, i a les 6 de la tarda vam arribar a Moià.

Hem passat tots junts un molt bon viatge!