L’Institut Moianès exposa a la UVic

El matí del dijous 27 d’abril, vuit alumnes de les tres classes de primer d’ESO i dues alumnes de tercer d’ESO A participaren i assistiren al primer torn d’exposicions de la 6a edició de projectes visuals i plàstics del programa “Art i Escola”, celebrat a la Universitat de Vic. Es tracta d’un programa que té com a fita promoure i posar en valor la presència de l’art a les escoles. Hi participen centres de primària i secundària. Els temes de les diferents edicions d’Art i Escola han sigut l’entorn, el temps, la xarxa, la llum i el buit. L’edició d’aquest any ha treballat entorn al Caos.

La comitiva d’alumnes va sortir en cotxe del centre a les 8:30. El desplaçament fins a la universitat fou possible gràcies a la col·laboració d’alguns pares dels participants. El professorat acompanyant dels alumnes van ser la Montse Galbany, professora de visual i plàstica. Un cop a Vic, es va incorporar al grup la Fina Ruaix, professora de català, que va aconsellar també als alumnes i realitzà la tasca de fotografiar l’esdeveniment.
Cada un dels quatre grups presentà el seu resultat final i abans i, després que això passés, pogueren gaudir de les presentacions d’alguns dels treballs d’altres instituts i escoles. Els resultats finals de l’Institut Moianès es basaven en la representació del caos primerament causant ordre i després desordre. Els joves de 1r d’ESO van centrar els seus respectius projectes en la combinació de moviment i colors: els uns, van portar roba colorada i sabates diferents; els altres, van córrer sacsejant globus, i uns tercers van pintar-se les mans amb pintura fluorescent i les varen moure en la foscor. El grup classe de 3r d’ESO que participà, va decidir retratar el caos mostrant situacions caòtiques del dia a dia a l’institut: entre classes, quan el professor marxa de l’aula, hores de tutoria… Tota la feina realitzada es va presentar al públic de la UVic en forma de vídeo. Aquestes gravacions es poden trobar fàcilment per YouTube.

En les conclusions que els estudiants del nostre institut van presentar, es mostraven orgullosos de la feina feta i es veien disposats a donar suport a la participació en aquest programa en anys propers. Tal va ser el bon humor posterior a l’exposició que les professores convidaren als alumnes a esmorzar.
Finalment, mencionar que les dues classes restants de tercer d’ESO varen començar a realitzar aquest treball, però no van tenir el temps suficient per acabar-lo.

Notícia redactada per Emma Témez, 3r ESO C